نیکزاد، افزایش قیمت بنزین هواپیما در پروازهای خارجی را انکار کرد

با اینکه ستاد هدفمندی یارانه‌ها اخیرا نرخ سوخت هواپیما در پروازهای بین‌المللی را ۷۴۳ تومان افزایش داده و قیمت هر لیتر بنزین را از ۴۰۰ تومان به ۱۱۴۳ تومان رسانده است، وزیر راه‌ و شهرسازی دیروز اعلام کرد که اگر قیمت‌ها افزایش می‌یافت از سوی این وزارتخانه اعلام می‌شد. به گزارش مهر، در حالی نیکزاد افزایش ۷۴۳ تومانی نرخ سوخت شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای خارجی را انکار کرد که سه روز پیش از این، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این خبر را اعلام کرده بود.

علی نیکزاد اما در این باره گفت: نرخ سوخت ایرلاین‌ها هیچ تغییری نداشته است. ضمن آنکه اگر قرار باشد تغییراتی در نرخ سوخت اعمال شود ما باید اعلام کنیم بنابراین هنوز نرخ سوخت ۴۰۰ تومان است. وی در پاسخ اینکه آیا این موضوع مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها بوده است یا نه؟ بیان کرد: تاکنون بدهی‌های قبلی پرداخت نشده است و با این نرخ هم سوختی خریداری نشده است.

این در حالی است که پیش از این، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با مهر از افزایش قیمت سوخت پروازهای خارجی برای ایرلاین‌های داخلی از ۴۰۰ تومان به ۱۱۴۳ تومان از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته خبر داده بود. وی گفته بود: در پی این ابلاغیه، شرکت‌های هواپیمایی نامه انتقاد آمیزی را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال کردند زیرا این افزایش قیمت ناگهانی بوده و شرکت‌های هواپیمایی را دچار مشکل کرده است.