مصباحی مقدم: گرانی نتیجه مدیریت‌ دولت است

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایندگان نسبت به گرانی‌های اخیر معترض هستند‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، گفت: گرانی‌های اخیر یک‌شبه به وجود نیامده و نتیجه سیاست‌ها و مدیریت‌های اعمال شده توسط دولت است. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با سایت خبری خانه ملت، با تاکید بر اینکه رفتارهای اقتصادی دولت منطقی نیست، گفت: زمانی که نرخ ارز به یک‌باره از هزار و ٥٠ تومان به حدود ٢ هزار تومان رسید روی قیمت تمام کالاها تاثیر گذاشت.

وی اظهارکرد: پس از گران شدن نرخ ارز فقط محصولات خارجی تحت تاثیر این موضوع قرار نگرفت، بلکه تمام تولیدات داخلی نیز دستخوش افزایش قیمت شدند.

نماینده تهران با بیان اینکه پیش از گرانی نرخ ارز هشدارهای لازم از سوی مجلس به دولت داده شده بود، افزود: بارها از دولت خواستیم ارز را به گونه‌ای مدیریت کند که پیامدهای این‌چنینی به بار نیاورد، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه با گونه‌ای از ضعف مدیریتی روبه‌رو هستیم که وقتی به صورت سوال از رییس‌جمهور درمی‌آید پاسخ‌های درست داده نمی‌شود و زمانی که به صورت سوال از وزرا مطرح می‌شود نتایج روشنی گرفته نمی‌شود.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه مجلس کار قانونگذاری و نظارت را بر عهده دارد، گفت: شکل نظارت مجلس نیز به صورت تذکر، طرح سوال و استیضاح است، اما متاسفانه زمانی که مجلس پیگیر این موضوعات می‌شود برای برخی این تصور پیش می‌آید که جدال بی‌معنایی بین مجلس و دولت وجود دارد در صورتی که اصلا جدالی وجود ندارد، بلکه یک مطالبه عمومی و مردمی توسط نمایندگان مجلس مطرح می‌شود.