الکسی پوشکوف، رییس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه تاکید کرد که مسکو توسل به هر گونه راه حل نظامی برای حل موضوع هسته‌ای ایران را غیرقابل قبول می‌داند.

به گزارش ایسنا به نقل ازخبرگزاری نووستی، الکسی پوشکوف، رییس کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه گفت: اگر مسائل مرتبط با ایران به سمت بدترین سناریوها پیش رود، امکان اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی در سال جاری وجود دارد، و این موضوع باعث نگرانی شدید مقامات مسکو است. وی روز جمعه در میزگردی که به منظور بررسی اوضاع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران برگزار شد، گفت: برای روسیه بسیار اهمیت دارد که بداند آیا در سال ۲۰۱۲ با جنگ تازه‌ای در منطقه خاورمیانه مواجه خواهد بود یا نه. اگر اوضاع به سمت بدترین سناریوها پیش برود و دلایلی برای پیشرفت اوضاع به این سمت وجود دارد، دومای روسیه بیانیه‌ای در خصوص مساله ایران صادر خواهد کرد.

به گفته پوشکوف، در حال حاضر چند سناریو در رابطه با اوضاع ایران «روی میز» قرار دارد که یکی از آنها «سناریوی نظامی» است و بر اساس اظهارات مقامات بلند پایه آمریکایی، می‌توان به این نتیجه رسید که این سناریو بیش از پیش محتمل می‌شود.

رییس کمیته امور بین‌المللی همچنین اعلام کرد که روسیه همچون گذشته مداخله نظامی و استفاده از هرگونه راهکار نظامی برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را غیرقابل قبول می‌داند.

پوشکوف افزود: استفاده از راهکار نظامی از دید مقامات مسکو کاملا منتفی است و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که تغییری در این دیدگاه روسیه به وجود آید.