محمدرضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت هیچ گونه سیستم شناسایی دقیق از درآمد خانوارهای جامعه ندارد و به همین دلیل طرح خودانصرافی نیز از منطق و صحت کارشناسی برخوردار نبوده است. خباز در گفت‌وگو با سایت خبری خانه ملت، در خصوص اینکه دولت بعد از ارسال پیامک‌های طرح خودانصرافی، برخی خانوارها را از دریافت مابه‌التفاوت فاز دوم و اول محروم کرده است، گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی بارها به دولت تذکر دادیم که توزیع مساوی یارانه نقدی دور از عدالت و منطق است. وی در عین حال، با انتقاد از حذف خانوارهایی که دولت آنها را مرفه شناسایی کرده است، تصریح کرد: ابتدا باید شناسایی درست و دقیقی از درآمدهای خانوارها در جامعه شود و سپس در جهت توزیع یارانه نقدی متناسب با درآمد خانوارها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین عدم پرداخت سهم تولید، شیب تند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، توزیع بی منطق یارانه نقدی را از تخلفات بارز دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خواند.

خباز گفت: هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توسعه عدالت و حرکت به سوی تحول اقتصادی کشور بود، اما متاسفانه دولت با اجرای سلیقه‌ای قانون، اهداف و برنامه‌ها و نکات مثبت، این قانون را زیر سوال برد.