جوانفکر: رییس‌‌جمهور همچنان به تک رقمی کردن نرخ بهره معتقد است

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور در سرمقاله دیروز روزنامه ایران (ارگان مطبوعاتی‌دولت) نوشت: مخالفان دولت بر این باورند که دولت احمدی‌نژاد باید در همه سیاستگذاری‌های موفق خود، از جمله سیاست تک رقمی کردن بهره بانکی با شکست مواجه شود؛ بنابراین باید کاری کنند که سود بانکی به همان وضعیت سال ۱۳۸۴ بازگردد. به اعتقاد جوانفکر: «پرداخت سود ۲۰ درصدی به سپرده‌های بانکی که اواخر سال گذشته و به بهانه افزایش نقدینگی اعلام شد، تلاشی در همین جهت بوده است. این در حالی است که رییس‌جمهور، احمدی‌نژاد تاکنون بر این امر صحه نگذاشته است و همچنان معتقد است که تک رقمی کردن بهره بانکی و تنزل آن تا سطح کارمزد، برای شکوفایی اقتصاد کشور و تولید ملی یک ضرورت است.»

مدیرعامل ایرنا اضافه کرد: مخالفان دولت که از نفوذ غیرقابل انکاری در کانون‌های قدرت و مراکز تصمیم‌گیری بهره می‌برند، معتقدند که چالش با غرب بر سر هسته‌ای شدن ایران نیز باید به همان شرایط سال ۱۳۸۴ بازگردد. گفته می‌شود هیات مذاکره‌کننده غربی که اخیرا به ایران سفر کرد، نشانه‌های مثبتی برای بازدید از منطقه نظامی پارچین، دریافت کرده بود، اما دخالت رییس‌جمهور، مانع از این بازدید شد.

جوانفکر همچنین با اشاره به ماجرای خانه‌نشینی ۱۱ روزه محمود احمدی‌نژاد در اوایل سال ۹۰ نوشت: اقدامات غیرقانونی مخالفان دولت برای در هم شکستن منزلت و اقتدار رییس‌جمهور با یک موج سنگین تبلیغاتی همراه شد و آقای احمدی‌نژاد پس از بازگشت از سفر استانی به کردستان، تصمیم گرفت برای مدتی خانه‌اش را به دفتر کار خویش تبدیل کند و از این طریق به آنها نسبت به ورود به حریم اختیارات رییس‌جمهور هشدار دهد.