رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی که این هفته برای دیدار مراجع تقلید به قم رفته بود، به سوالات خبرنگاران پیرامون قطع شدن حقوق مهدی هاشمی، نحوه فعالیت سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دوران مدیریتش بر این دانشگاه و... پاسخ داد. به گزارش ایلنا، فرهاد دانشجو در حاشیه دیدار با آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید شیعه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قطع شدن حقوق مهدی هاشمی (که به عنوان ماموریت از طرف دانشگاه آزاد به انگلیس رفته است) صحت دارد یا خیر؟ اظهار کرد: واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آکسفورد واحدی است که نه دانشجویی داشته و نه فعالیتی انجام می‌داد. فقط ۳۰ کارمند محلی و ۵ الی ۶ نفر از ایران از جمله آقای مهدی هاشمی در آنجا فعالیت داشتند و مامور به آنجا بودند.

رییس دانشگاه آزاد ادامه داد: نامه‌ای از دولت انگلیس دریافت شده بود که حساب آنجا هم باید بسته شود و الا در تحریم‌ها دچار مشکل می‌شود؛ کلا واحد آکسفورد معلق شد و ماموریت همه افرادی که آنجا بودند، لغو شده و به ایران برمی‌گردند. دانشجو همچنین در خصوص جزئیات دیدار اخیرش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: در این دیدار مثبت، ضمن تبریک سال نو، آرزوی توفیق کردیم که دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید به اهداف خود دسترسی پیدا کند.

رییس دانشگاه آزاد همچنین به بررسی مسائلی با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد که می‌تواند در نخستین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید مطرح شود. رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حل اختلافات رییس هیات امنای این دانشگاه با انتصاب رییس جدید دانشگاه آزاد در جلسه ۹ فروردین‌ماه، تصریح کرد: قانونگذار موضوع را حل و فصل کرده و نیاز نبود مساله‌ای که حل شده بار دیگر مطرح شود.

به گفته دانشجو رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد از رییس جدید دانشگاه آزاد و این دانشگاه حمایت خواهد کرد و هر حمایتی که لازم باشد از سوی هاشمی رفسنجانی در راه ارتقای این دانشگاه صورت خواهد گرفت.

تاکید آیت‌الله مکارم بر یافتن راه‌حل اصولی برای شهریه دانشگاه آزاد

در همین حال، یکی از مراجع تقلید شیعیان از رییس جدید دانشگاه آزاد خواست تا توسعه کمی دانشگاه را متوقف و برای شهریه بالای آن راه حل اصولی اتخاذ کند.

به گزارش مهر، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار فرهاد دانشجو رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با ابراز خرسندی از خارج شدن دانشگاه آزاد از بلاتکلیفی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌ای برای کشور است و نباید این سرمایه عظیم از دست برود و مهم نیست که چه کسی بر کرسی ریاست آن تکیه زده باشد. آیت‌الله مکارم در ادامه با انتقاد از شهریه بالای دانشگاه آزاد اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان این دانشگاه برای بنده نامه نوشتند و از بالا بودن شهریه دانشگاه اظهار نگرانی می‌کنند و توان پرداخت آن را ندارند. استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در خصوص توسعه کمی دانشگاه آزاد بارها به آقای جاسبی توصیه کردم تا توسعه کمی را متوقف کند، خطاب به رییس جدید دانشگاه آزاد تاکید کرد: امروز نیز به شما توصیه می‌کنم توسعه کمی دانشگاه را متوقف و تمرکزتان را بر روی توسعه کیفی معطوف کنید.