واکنش وزیر دفاع به طرح سپر موشکی در خلیج‌فارس

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سپر دفاع موشکی در خلیج فارس کاری آمریکایی- اسرائیلی است و به دوستان خود توصیه کردیم وارد این حوزه‌ها نشوند.

سردار وحیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: همه باید توجه داشته باشند هرکسی که در این حوزه وارد شود در واقع در نقشه آمریکا و اسرائیل عمل می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ما از اول این کار را رد کردیم و آن را مغایر با امنیت منطقه دانستیم و به دوستان خود توصیه کردیم سعی کنند وارد این حوزه‌ها نشوند.

به گزارش فارس، برخی منابع در روزهای اخیر با اشاره به دیدار هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا و ملک عبدالله بن عبد العزیز پادشاه عربستان، از پیشنهاد آمریکا به عربستان برای ایجاد یک سپر موشکی در حاشیه جنوبی خلیج‌فارس برای مقابله با خطر هسته‌ای ایران در برابر کشورهای عربی خبر داده بودند.

انتقاد از کنفرانس دوستان سوریه

سردار احمد وحیدی در گفت و گویی دیگر تاکید کرده است که کنفرانس استانبول اقدامی در راستای منافع غرب و صهیونیست‌ها برای ایجاد جنگ داخلی و مذهبی در کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار وحیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عربی پرس، سیاست‌های کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس [کشورهایی که خود را دوستان مردم سوریه نامیده اند] را علیه امنیت و ثبات منطقه برشمرد و تاکید کرد که این شرکت به معنای نظامی کردن فضای منطقه است، در غیر این‌صورت چه نیازی وجود دارد که اقدامات تروریستی که شهروندان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد، در این نشست محکوم نشود؟ وی به کشورهای منطقه نسبت به تبعات خطرناک این سیاست‌ها که تنها در راستای منافع دشمن است، هشدار داد و گفت: هیچ شکی وجود ندارد که آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای غربی به دنبال این هستند که منطقه را دائما در زنجیره بحران‌ها قرار دهند، من به دوستان هشدار می‌دهم که ابزار اجرای این سیاست‌ها نباشند و آن را حمایت نکنند تا شاهد حوادث دردناکی علیه ملت‌های خود نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری عربی پرس، وحیدی گفت: کسانی که به دنبال نظامی کردن اقدامات خود در منطقه هستند، در خون افراد بی گناهی که در سوریه به زمین ریخته شده، دست دارند.