سفرکارت بعد از نوروز فعال می‌شود

کارمندان انتقالی به تهران برنمی‌گردند

رییس سازمان میراث فرهنگی در نخستین نشست خبری خود درباره عدم بازگشت کارکنان انتقالی، لغو روادید گردشگران مذهبی به سه شهر شیراز، مشهد و قم و نیز تامین سفرکارت‌ ملی برای کارمندان توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش مهر، سید حسن موسوی درباره بازگشت کارمندان انتقالی معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و پژوهشکده باستان شناسی از شهرهای شیراز و اصفهان به استان تهران گفت: برنامه‌ای برای بازگشت ‌این کارکنان نداریم، اما اعتقاد دارم که اصل انتقال منوط به تصمیم یک فرد نیست و با صرف حضور کارمندان در تهران مسائل حل نمی‌شود، از سوی دیگر هر اتفاقی اثرات کوتاه مدت و دراز مدتی دارد، شاید‌ این موضوع اثر خود را در کوتاه مدت نشان ندهد، اما معتقدم انتقال کارمندان در دراز مدت موجب دستیابی به دستاوردهای علمی ‌بیشتری خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی در رابطه با موضوع سفرکارت ملی گفت: از سال ۸۶ که طرح اجرای سفرکارت ملی پایه گذاری شد، برای ‌ایام خارج از پیک سفر در نظر گرفته شده بود، اما وقفه‌ای در شارژ‌این کارت‌ها به وجود آمد و تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار کارت در دست مردم بلااستفاده مانده بود. وی ادامه داد: اکنون سفرکارت ملی در‌ ایام نوروز استفاده نمی‌شود، اما از ظرفیت‌های‌ این کارت بعد از ‌ایام نوروز می‌توان استفاده کرد ضمن آنکه تعداد ‌این کارت‌ها افزایش می‌یابد.

موسوی همچنین در رابطه با لغو روادید با ۶۰ کشور دنیا نیز گفت: به دنبال لغو روادید با کشورهای دنیا هستیم؛ البته به جز کشورهایی که با ما خط قرمز دارند. ما معتقدیم هر چقدر زمان صدور روادید برای گردشگران خارجی کوتاه تر شود اعتماد به ورود گردشگران بیشتر می‌شود. رییس سازمان میراث فرهنگی همچنین درباره لغو روادید برای گردشگران مذهبی سه شهر قم، شیراز و مشهد بیان کرد: لایحه آن در دولت در حال نهایی شدن است و امیدواریم تا قبل از پایان سال آن را تقدیم مجلس کنیم. موسوی گفت: اگر از شیعیان دنیا تعداد محدودی گردشگر ورودی داشته باشیم می‌توانیم زودتر از موعد به سند چشم‌انداز توسعه گردشگری دست پیدا کنیم.