روزنامه «جمهوری اسلامی» در شماره دیروز خود طی یادداشتی نوشت: آیت‌الله جنتی دبیرمحترم شورای نگهبان، در خطبه نماز جمعه تهران گفتند: «از مردم به دلیل رای ندادن به افرادی که نباید انتخاب می‌شدند تشکر می‌کنم. مردم به افرادی که به هر دلیل، شورای نگهبان تایید صلاحیت کرد چه از نمایندگان و چه از سایر کاندیداها، رای ندادند و این موجب خوشحالی ما شد.» این سخن، آشکارا با جایگاه شورای نگهبان در تضاد است. جمهوری اسلامی افزود: آنچه آقای جنتی گفته‌اند: سخن عجیبی است که منطبق با معیارهای قانونی نیست. مردم به اینکه شورای نگهبان به چه دلیل این افراد را تایید صلاحیت کرد کاری ندارند، این اقدامی است که پاسخ آن را اعضای شورای نگهبان باید به خدا بدهند؛ ولی وقتی افراد تایید صلاحیت شدند، مردم برای رای دادن حجت شرعی و قانونی دارند و اینکه دبیر شورای نگهبان بگویند رای نیاوردن آنها موجب خوشحالی ما شد، با جایگاه و اعتبار شورای نگهبان منافات دارد.

روزنامه «جمهوری اسلامی» اضافه کرد: خبرگزاری فارس، این بخش از اظهارات آیت‌الله جنتی را این گونه گزارش کرده: «خوشبختانه کسانی را که به زحمت تایید کرده بودیم، مردم رد کردند، بنابر این، این حسن انتخاب مردم قابل تقدیر است.»

چنین سخنی، بی‌طرفی شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد و این حربه را به دست دشمنان نظام جمهوری اسلامی می‌دهد که در اعتبار شورای نگهبان خدشه کنند و هرچه می‌خواهند علیه انتخابات بگویند.