انتقاد رییس مجلس از عدم تناسب رشد اقتصادی با صنایع چشم‌انداز

فشار معیشتی بر مردم خیلی بالا است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط ضعف اقتصاد کشور گفت: از نظر نرخ رشد اقتصادی رشد پایینی داشتیم که متناسب با سند چشم‌انداز نیست. علی لاریجانی در اولین گردهمایی سراسری نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان، از نوسانات نرخ ارز و طلا انتقاد کرد و افزود: در بودجه ۹۰ نیز این موضوع پیش‌بینی شده بود و راهکارهایی هم نسبت به آن ارائه شد، اما قانون آن درست اجرا نشد. نماینده قم با بیان اینکه فشار از نظر معیشتی بر مردم خیلی بالا است، گفت: دادن شعارهای سیاسی در بین مردم تاثیری ندارد ما باید نقاط ضعف و قوت‌مان را مورد بررسی قرار دهیم و با دادن راهکارهای مناسب، مردم را به آینده امیدوار سازیم.

رییس مجلس همچنین با بیان اینکه در داخل کشور از نظر سیاسی در وضع بحرانی قرار نداریم، گفت: ممکن است مشکلات سیاسی در داخل وجود داشته باشد اما هیچ‌کدام بحران نیست. در این میان اصولگرایان نباید اجازه دهند اختلاف نظرهایشان به پرخاشگری های غیرموجه تبدیل شود. وی با بیان اینکه انتخابات در کشور ما یک ظرفیت مهم سیاسی و ملی است، گفت: باید از انتخابات صیانت کنیم چرا که انتخابات، انقلاب را یک گام جلوتر می‌برد و میوه شیرینی است که نباید آن را با نقادی‌های بی‌جهت تلخ کرد. لاریجانی در توصیه به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها نباید برای اثبات خود دستاوردها و عملکردهای ۳۳ ساله انقلاب را زیر سوال ببرند که این کار موجب ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم می‌شود بنابراین تنها برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی افزود: شرایط بین‌المللی و وضعیت معیشتی مردم به اندازه کافی شرایط مایوس‌کننده‌ای را به وجود آورده است بنابراین کاندیداها با ایجاد امید باید مردم را به صحنه بیاورند و نباید نقدها و تبلیغات انتخابات، برآیندش ایجاد یاس باشد.