رییس قوه قضائیه، تشکیل دادگاه متهمان پرونده فساد مالی اخیر را نشانه عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد با انواع مفاسد به ویژه مفاسد اقتصادی دانست و گفت: برگزاری این دادگاه پاسخ به کسانی بود که القا می‌کردند نظام اسلامی و قوه‌قضائیه قصد یا توان مبارزه با مفاسد اقتصادی را ندارد. به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه،‌ آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به این‌که «کار دستگاه قضایی صبوری در مقابل تمام القائات دشمنان خارجی نظام و برخی دنباله‌روهای داخلی آنان و در عین حال انجام وظیفه قانونی در رسیدگی به این پرونده است»، گفت: تشکیل جلسه دادگاه اخیر نشان داد که عزم دستگاه قضایی و همه مسوولان قضایی این است که با مفاسد اقتصادی قاطعانه برخورد شود و در نظام جمهوری اسلامی توان و ظرفیت مبارزه با انواع مفاسد وجود دارد و اگر عزم مسوولان جزم شود، مفاسد قلع و قمع و ریشه آنها قطع خواهد شد. وی مبارزه با مفاسد اقتصادی را به دلیل احتمال ارتباط باندهای مفاسد اقتصادی با برخی مراکز قدرت دشوارتر دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی که اساس بر رعایت قوانین و مبارزه با مفاسد است، ظرفیت مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار بالاست.

رییس دستگاه قضایی با اشاره به کار شبانه‌روزی قضات، کارشناسان و مسوولان رسیدگی‌کننده به پرونده فساد مالی اخیر، از زحمات آنان تشکر کرد و گفت: کیفرخواست این پرونده و مستندات آن نشان داد که کار عظیمی در روند تکمیل این پرونده انجام شده و وجود ۱۲ هزار صفحه مستندات آن نیز نشان می‌دهد که دستگاه قضایی در این پرونده با تمام توان وارد شده است.

آملی‌لاریجانی با تاکید بر این‌که تشکیل دادگاه بخشی از متهمان قدم اول برخورد با این فساد است، از اقدامات جدید قضایی در تکمیل این پرونده و انجام روند رسیدگی در مورد برخی دیگر از متهمان و ارجاع پرونده آنان به دادگاه خبر داد. رییس قوه قضائیه همچنین با اشاره به تلاش برخی به منظور منحرف کردن اذهان نسبت به این پرونده و ارائه تفسیرهای نادرست، اظهارکرد: برخی‌ به جای تبلیغ کار عظیم دستگاه قضایی و تقدیر از زحمات انجام‌ شده متاسفانه با تیترها و ارائه نشانه‌های نادرست سعی دارند اذهان را نسبت به این کار عظیم منحرف کنند، اما دستگاه قضایی با تمرکز قانونی بر انجام وظایف خود باز هم نسبت به این قبیل سر و صداها و هیاهوها صبوری خواهد کرد و مردم شریف ایران نتیجه کار قوه قضائیه را در عمل خواهند دید و امیدواریم که نتیجه این دادگاه نتیجه‌ای عادلانه و قاطع باشد. بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد این بخش از سخنان رییس قوه قضائیه متوجه گزارش اخیر، ارگان مطبوعاتی دولت باشد که مدعی شده بود عاملان اصلی فساد بانکی توانسته‌اند از محاکمه بگریزند.