صبح دیروز آماده‌سازی و حصول اطمینان از عملیاتی بودن سامانه‌های راداری اخطار اولیه، سامانه‌های شنود و موشک‌های پدافند هوایی به منظور حفظ و برقراری تمام خطوط ارتباطی چند لایه مورد نیاز در رزمایش ثارالله با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، در این مرحله از رزمایش دشمن در یک صحنه رزم واقعی با قصد نفوذ به مناطق حیاتی و حساس با چند فروند هواپیمای شکاری و بمب‌افکن، تهاجم هوایی غافلگیرانه و گسترده‌ای را به سوی منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش به راه انداخت.

در مهم‌ترین اقدام این مرحله، یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح ایران با حفظ هوشیاری کامل و عملکرد مناسب سامانه‌های راداری مختلف تحت فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش، هواپیماهای دشمن را مورد کشف و شناسایی قرار داده و توسط سامانه‌های پدافند هوایی و هواپیماهای طرح پدافندی (اسکرامبل و CAP) به رهگیری و درگیری با هواپیماهای دشمن پرداختند.

همچنین در این مرحله از رزمایش نحوه عملکرد کارکنان جوان در اجرای ماموریت‌های کشف، شناسایی و رهگیری، هواپیماهای دشمن توسط سامانه‌های مختلف پدافند هوایی مورد ارزیابی کارشناسان نظامی رزمایش قرار گرفت.

رزمایش ثارالله از عصر روز دوشنبه با رمز یا امام حسین(ع) در گستره‌ای به وسعت ۱۹۰ هزار کیلومتر مربع در جنوب کشور به مرکزیت منطقه پدافند هوایی بوشهر آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.