مناظره داغ علی مطهری و مهرداد بذرپاش

مطهری: ‌هاشمی در نماز جمعه حرف‌های خوبی زد

بذرپاش: مطهری دائما تغییر موضع می‌دهد علی مطهری، عضو موسس جبهه صدای ملت در مناظره با مهرداد بذرپاش، از اعضای جبهه متحد اصولگرایان گفت:‌هاشمی در بحران سال ۸۸ مظلوم واقع شد که بذرپاش خطاب به وی گفت: مواضع شما مدام در حال تغییر است و اصلا این مواضع سنخیتی با دیدگاه‌ها و نظرات شهید مطهری ندارد.به گزارش خبرگزاری مهر، علی مطهری در این مناظره که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه مجلس اظهار کرد: مجلس باید مقابل سرکشی‌های دولت بایستد؛ قدرت فسادآور است و به این خاطر مجلس به وجود آمده است تا هم قانون‌گذاری کند و هم بر اجرای امور نظارت داشته باشد.همچنین بذرپاش در این مناظره ساده‌زیستی، انقلابی بودن، عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت را از ویژگی‌های نماینده خوب دانست و در عین حال گفت: نباید فقط به این ویژگی‌ها بسنده کرد. داشتن تخصص و ذهنی منسجم یکی دیگر از مواردی است که باید نمایندگان مجلس آن را داشته باشند. در بخشی از این مناظره بذرپاش خطاب به مطهری گفت: همین آقای مطهری در انتخابات مجلس هشتم به عنوان سهمیه حامیان دولت در ترکیب جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفتند، اما وقتی وارد مجلس شدند مواضع خود را تغییر دادند. مطهری اما در پاسخ به انتقاد از موضع‌گیری مهرداد بذرپاش پرداخت و گفت: بنده در انتخابات دوره گذشته مجلس نیز بنا داشتم به صورت مستقل شرکت کنم اما در عین حال به گروه‌های سیاسی گفتم که می‌توانند نام من را در فهرست انتخاباتی خود قرار دهند. البته حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب را از این گروه‌ها مستثنی کرده بودم چون بر این باور بودم که آنها افراطی بودند.

نامه ‌هاشمی و حرف دل مردم

بذرپاش در ادامه این مناظره گفت: مطهری قبلا از‌هاشمی انتقاد می‌کرد اما هم اکنون مواضعی دیگر نسبت به اکبر‌هاشمی رفسنجانی دارد؛ ضمن آنکه باید موضع خود را در قبال عملکرد فائزه‌ هاشمی اعلام کند.مطهری هم در پاسخ به این انتقادات گفت: در این مناظره بذرپاش موضوع حمایت اینجانب از ‌هاشمی رفسنجانی را مطرح کرد. بله، درست است من در سال ۷۹ انتقاداتی را از‌هاشمی و فرزندان وی بیان کردم اما در حال حاضر معتقدم‌ هاشمی در بحران سال ۸۸ مظلوم واقع شد و این اجازه را ندادند که وی از حق خود دفاع کند. حتی ۵ دقیقه به ‌هاشمی وقت ندادند که در صدا و سیما مطالب خود را بازگو کند؛ در صورتی که ‌هاشمی رفسنجانی برای حفظ و تداوم انقلاب تلاش‌های زیادی کرده است و انقلاب را فرزند خود می‌داند.بذرپاش خطاب به مطهری گفت: چرا در قبال عملکرد فائزه‌ هاشمی موضعی نگرفتید؟ عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ گفت: آقای بذرپاش از من می‌خواهد که نسبت به عملکرد فائزه‌ هاشمی موضع‌گیری کنم. مگر وی همسر من است که درباره آن سخن بگویم؟ اما عده‌ای لات به او حرف‌های رکیک زدند که من نمی‌توانم آنها را از این تریبون بیان کنم.

معاون سابق رییس جمهور با طرح این پرسش که چرا علی مطهری دوباره نامزد انتخابات مجلس شده است؟ گفت: مگر شما نبودید که در مجلس هشتم استعفا دادید؟ مجلس همان مجلس است پس چرا باز هم نامزد انتخابات شده‌اید؟که مطهری در پاسخ گفت: من برای اینکه موضوع سوال از رییس‌جمهور به جریان بیفتد استعفا دادم و امروز نیز این موضوع محقق شده است. بذرپاش افزود: شما نامه‌ هاشمی را درد دل مردم دانسته بودید آیا حقیقتا این چنین بود؟ مطهری پاسخ داد: معتقدم‌ هاشمی حرف دل بخشی از مردم ایران را زد؛ ضمن آنکه در نماز جمعه سخنان خوبی را بیان کرد.

نقش رفقای بذرپاش در ماجرای حرم امام(ره)

بذرپاش در ادامه با بیان اینکه پس از اعتراض برخی از جوانان به سیدحسن خمینی در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سال۸۹ همین آقای مطهری نسبت به این موضوع سریعا واکنش نشان داد، افزود: آقای مطهری! عملکرد شما با عملکرد پدر بزرگوارتان بسیار فاصله دارد. شهید مطهری به موقع موضع می‌گرفتند اما مواضع شما کاملا سیاسی است و دشمنان به خوبی از این مواضع سوءاستفاده می‌کنند. علی مطهری اما به او اینچنین پاسخ داد: من پس از بر هم زدن سخنان یادگار امام واکنش نشان دادم و پرسیدم که حقیقتا این افراد چه کسانی بودند. احتمالا آقای بذرپاش آنها را می‌شناسد. وی افزود: عده‌ای در حرم امام مانع سخنرانی نوه امام شدند. ما که می‌دانیم اینها چه کسانی بودند و از کجا آمده بودند. آقای بذرپاش خودش هم می‌داند اما خودش را به آن راه می‌زند. آن جوان‌ها رفقای آقای بذرپاش بودند و آن کار هم کار لشگر عمر سعد بود که در مقابل امام حسین(ع) انجام دادند.