نماینده کاشمر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در ابتدای سال ۹۰ قول داد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کند، اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش مهر، محمدرضا خباز در برنامه «دیروز، امروز، فردا» که از شبکه سوم سیما پخش شد، افزود: مهم‌ترین اولویت مجلس نهم، ایجاد مسیرهای اشتغالزایی است. وی همچنین در تشریح راهکارهای مجلس نهم برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی گفت: اگر شورای عالی بانک‌ها یا شورای عالی پول و اعتبار به بانک‌ها اعلام کنند که هر کس در هر نقطه کشور وام‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان می‌گیرد از طریق شبکه اینترنت در دسترس همگان قرار گیرد به این ترتیب افکار عمومی در جریان قرار می‌گیرند؛ لذا فردی که این وام را گرفته چون می‌داند خبرنگاران درصدد تعقیب موضوع هستند و افکار عمومی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به او نگاه می کنند، مجبور می‌شود وام گرفته شده را در پروژه مربوطه هزینه کند.

وی افزود: به این ترتیب اگر فردی یکی از این فقره‌های تسهیلات یا گشایش اعتبار را گرفته اما در محل مربوطه هزینه نکرده باشد، چنانکه مجددا تقاضای گشایش اعتبار کند بانک‌ها به او تسهیلات مجدد نخواهند داد؛ چرا که اگر بدهند مورد اعتراض افکار عمومی قرار می‌گیرند.