غفوری‌فرد: دولت برای افزایش یارانه باید از مجلس مجوز بگیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید محل تامین افزایش یارانه نقدی را در بودجه مشخص می‌کرد، اما این موضوع در لایحه بودجه ۹۱ لحاظ نشده است، گفت: افزایش یارانه نقدی باعث افزایش تورم می‌شود و در شرایط کنونی ممکن نیست. حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با سایت خانه ملت اظهارکرد: دولت نمی‌تواند بدون مجوز مجلس فاز دوم هدفمندی را اجرا کند و از این گذشته برای افزایش یارانه نقدی نیز باید مصوبه و اجازه مجلس را جلب نماید.

وی افزود: دولت مدعی است که بودجه از سال گذشته رشد زیادی نداشته است و به همین دلیل برخی از رقم‌ها را در آن لحاظ نکرده ، که یکی از این ارقام، رقم ۵۶ هزار میلیارد تومانی پروژه هدفمندی است.

وی ادامه داد: دولت برای افزایش یارانه نقدی به مجوز مجلس نیاز دارد و اگر بخواهد سال آینده رقم یارانه نقدی را افزایش دهد باید محل تامین اعتبار آن را در قانون بودجه سال ۹۱ برای مجلس می‌آورد که این اتفاق نیفتاده است.

غفوری‌فرد با تاکید بر تخلف دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته گفت: براساس قانون هدفمندی دولت باید ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از اجرای قانون را برای حمایت از بخش تولید صرف می‌کرد؛ اما دولت تمام درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را صرف پرداخت یارانه نقدی کرده است.