رییس مجلس با تاکید بر بی اثر بودن تحریم ها علیه ایران خاطر نشان کرد: این فشارها ثمری ندارد، آنها تصور می‌کنند این فشارها می‌تواند برای سایر کشورها پیام‌هایی داشته باشد؛ اما اشتباه می‌کنند چرا که مقاومت ملت ایران به دیگر ملت‌ها درس مقاومت خواهد داد. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در دیدار طلاب ایلامی در حوزه علمیه قم، ضمن تحلیل اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و نقش ایران در منطقه تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای جهان و منطقه شاهد وضعیت جدیدی نسبت به کشور ما هستند.

وی ادامه داد: وضعیت کشورهای مصر و تونس برای این کشورها پیام مهمی دارد و آنها می‌دانند که ایران مبدا و مبدع حرکتی مهم و اساسی در میان ملت‌های منطقه بوده است.

وی اضافه کرد: از نظر منطقه‌ای نیز شاهد برخی شیطنت‌ها هستیم که قبلا لابی‌های دریوزانه‌ای در دربار آمریکا علیه ایران داشتند، این فعالیت‌ها از ما پنهان نیست و آنها باید توجه کنند که پاسخ ایران به موقع خواهد بود.

وی وحدت در میان سیاسیون و آحاد ملت را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: در حال حاضر با مخاصمات بزرگی روبه‌رو هستیم پس در داخل کشور باید فضای وحدت‌آمیزی داشته باشیم که در چارچوب نظام و با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، سایش‌ها را کم کنیم تا رخنه‌ای در کشور ایجاد نشود.

لاریجانی یکی از موضوعات حساس دیگر در کشور را مسائل اقتصادی برشمرد و گفت: اگر در مورد مسائلی مانند سرمایه‌گذاری، گرانی و... که به هم پیوسته هستند کشور از یک ایستادگی برخوردار باشد در آن صورت فکر الهام‌بخشی خواهد داشت و مشکلات تدبیر می‌شود.