تمدید مهلت ثبت نام شماره اقتصادی حقوقی‌ها تا پایان اسفند

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از تمدید مهلت نام‌نویسی فعالان اقتصادی برای ارائه شماره ویژه اقتصادی تا پایان اسفند خبر داد. به گزارش ایسنا، علی عسکری هدف از تمدید این مهلت را فراهم کردن فرصت بیشتر برای فعالان اقتصادی با توجه به تراکم کاری در ماه پایانی سال اعلام کرد و افزود: همه اشخاص حقوقی فعال در حوزه اقتصادی لازم است برای ادامه فعالیت، شماره اقتصادی منحصر به فرد دریافت کنند در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه از دهه فجر امسال نام‌نویسی برای ارائه شماره اقتصادی به اشخاص حقوقی آغاز شده است ادامه داد: مهلت نام‌نویسی برای دریافت شماره اقتصادی ۱۵ اسفند تعیین شده بود که در پی تقاضای فعالان اقتصادی این مهلت تمدید شده است.

برخورد با فاکتور فروشی

علی عسکری همچنین در واکنش به فروش فاکتور مالیات بر ارزش افزوده از سوی برخی شرکت‌ها نیز اظهار کرد: این کار غیرقانونی است؛ برنامه‌ریزی‌ داریم که بتوانیم با این گونه اشخاص که در نظام اقتصادی کشور مداخله می‌کنند برخورد کنیم.

از سوی دیگر وی در گفت‌وگو با مهر از فراهم کردن مقدمات اجرای طرح جامع مالیاتی خبر داد و تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای این طرح نیازمند در اختیار داشتن نیروی انسانی کارآمد است. به گفته وی برای پیاده سازی ملی طرح جامع مالیاتی حداقل به دو سال زمان نیاز داریم.