وزیر اقتصاد: با دلار 1226 تومانی از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیاست‌های دولت درحمایت از تولید را یادآور شد و گفت: دولت با دلار ۱۲۲۶ تومانی از تولیدکنندگان داخلی و فعالیت‌های تولیدی حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، سید شمس‌الدین حسینی با اعلام این مطلب افزود: سیاستی اتخاذ خواهیم کرد که نوسانات نرخ ارز تاثیری در چرخه تولید و صادرات نداشته باشد تا تولیدکنندگان بتوانند با آرامش به تولید و صادرات بپردازند. وی همچنین به قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: این قانون در مدت پنج سال بایستی به طور کامل اجرا شود. حسینی تصریح کرد:‌ با گذشت بیش از یک سال از فاز نخست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، فازدوم این قانون از سال آینده آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اصلاحی در فرآیندهای اقتصادی صورت خواهد گرفت، افزود: اگر در این فاز اصلاح قیمت‌ها صورت گیرد، میزان پرداخت یارانه به خانوارها نیز تغییر می‌کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سیاست دولت برای کاهش جمعیت مشمول یارانه پرداختی «خود انصرافی» است و در این راه اجباری برای حذف هیچ دهکی درمیان نیست.

حسینی همچنین شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی طرح‌های استان کردستان، افزود: منابع مالی صندوق توسعه ملی در حال حاضر بسیار بیشتر از نیاز طرح‌های صنعتی و تولیدی کشور است و هیچ محدودیتی در پرداخت منابع مالی از طریق این صندوق به طرح‌های سرمایه گذاری در سطح کشور نداریم.

لایحه حذف ۴ صفر ابتدای سال ۹۱ در مجلس

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به تصویب پیش‌نویس لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی دولت، گفت: این لایحه برای ارائه به مجلس آماده است و ابتدای سال آینده به پارلمان ارسال خواهد شد.

وی افزود: بعد از اینکه این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید، کار تطبیق با لوایح در دبیرخانه دولت آغاز شده است. به گفته وی کلیات آن از سوی دولت تصویب شده و اختیار کار به کمیسیون اقتصادی دولت داده شده بود. وی تصریح کرد: هم اکنون این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و با توجه به اینکه این کمیسیون، اختیار دولت را دارد، در حال تطبیق با لوایح موجود است.