نقش «برخی خودی‌ها» در نوسانات بازار سکه

عکس: ایسنا

دنیای اقتصاد- وزیر اطلاعات از نقش «برخی خودی‌ها» در دامن زدن به التهابات اخیر بازار سکه خبر داد و گفت: با کمال تاسف برخی‌ از خودی‌ها در التهاب بازار سکه دچار چالش و اشتباه شدند. حیدر مصلحی که روز پنج‌شنبه در همایش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شکن» سخنرانی می‌کرد، در توضیح این موضوع اضافه کرد: جاهایی بود که جزو مجموعه نظامند، اما رفتند میلیاردی سکه خریدند و تحت‌تاثیر القای دشمن قرار گرفتند و با بی‌توجهی به این التهابات دامن زدند. پیش از وزیر اطلاعات البته محمود احمدی‌نژاد نیز اوایل بهمن ماه مسبب آشفتگی‌های اخیر در بازار سکه و ارز را بانک مرکزی، دلال‌ها، سیاسیون، و برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده و با اشاره به«برخی سیاسیونی که برای رفتن به مجلس دست به هر کاری می‌زنند»، گفته بود: برخی از رسانه‌ها هم با ارسال پیامک لحظه به لحظه‌ صعود قیمت‌ها، به التهاب بازار دامن زدند و یک بازی کثیف سیاسی - اقتصادی - رسانه‌ای به راه انداختند. البته وزیر اطلاعات پس از این اظهارات احمدی‌نژاد نیز از اقداماتی برای شناسایی پشت پرده آشفتگی بازار ارز و طلا خبر داده و گفته بود: اقداماتی توسط عناصر بیرون و داخل در جهت ایجاد روح ناامیدی در مردم دارد دنبال می‌شود و از جمله اقداماتشان این است که تنش‌هایی در مسائل اقتصادی کشور ایجاد کنند. با این حال او روز پنج‌شنبه گذشته در همایش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شکن» که با حضور ائمه جماعات استان تهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، توضیحات تازه‌ای درباره این موضوع داد.

به گزارش ایسنا، مصلحی به تلاش‌های دشمنان برای افزایش سطح تاثیرگذاری‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: آنها برنامه‌ریزی‌هایی در این ارتباط انجام داده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تلاش برای بر هم ریختن تعادل جامعه با ایجاد شوک‌های کاذب به خصوص در زمینه اقتصادی از جمله در زمینه ارز و سکه اشاره کرد که با کمال تاسف برخی‌ از خودی‌ها نیز در این مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهایی بودند که جزو مجموعه نظامند و رفتند میلیاردی سکه خریدند و تحت‌تاثیر این القا قرار گرفتند و بعضی از خودی‌ها با بی‌توجهی به این موضوع دامن زدند و در واقع همانطور که گفتم دشمنان برنامه‌ریزی می‌کنند که تعادل روانی جامعه را به هم بریزند.

صحبت از بروز قحطی تحت‌تاثیر القائات دشمن است

وزیر اطلاعات به مصاحبه‌ای اشاره کرد که در آن فردی صحبت از ایجاد قحطی در کشور کرده بود و گفت: یک آقایی مصاحبه می‌کند و صحبت از قحطی در کشور می‌کند و وقتی که می‌گوییم مستند این حرفت چه بوده و دلایلتان را بگویید، می‌گوید که نمی‌دانم چه شد این را گفتم و وقتی یک ذره ناخن می‌زنیم می‌بینیم که دشمنان با واسطه‌های مختلف سعی می‌کنند این‌گونه القائات را داشته باشند. همه باید مراقب باشند زیرا دشمنان طراحی‌های جدیدی در این‌گونه مباحث دارند. دیدیم یک آدم خودی این حرف را زد و دیدیم ماهواره‌ها و رسانه‌های آنها با استناد به این حرف چه جوی را ایجاد کردند.

تلاش دشمن برای جنگ داخلی

مصلحی همچنین به انتخابات مجلس اشاره و اظهار کرد: دشمن تلاش دارد که صحنه انتخابات مجلس نهم را به محل و موضعی برای جنگ قدرت تبدیل کند و این‌گونه آن را نمایش دهد؛ که ما می‌توانیم با نوع برنامه‌ریزی و حرکتی که می‌کنیم جلوی این موضوع را بگیریم. از طرف دیگر دشمن برای برجسته‌سازی کاذب اختلافات بین مسوولان تلاش می‌کند و از طرف دیگر در پی بحران‌سازی در ابعاد مختلف به‌خصوص در مسائل اقتصادی است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمنان تمام ظرفیت خود را به کار بردند که نظام را با یک چالش امنیتی در موضوع انتخابات مواجه کنند و در واقع انتخابات را یک فرصت‌ برای ضربه زدن به امنیت جمهوری اسلامی تلقی می‌کنند، گفت: نمونه آن یک ضد انقلاب است که در شبکه سیا می‌گوید باید انتخابات آتی مجلس ایران را به صحنه جنگ داخلی تبدیل کرد و این امر بر عهده شورای هماهنگی راه سبز امید است که مردم را به اغتشاش تحریک کند. وی در ادامه به اهم محورها و برنامه‌های آنها برای ایجاد چالش امنیتی در این عرصه اشاره کرد و یادآور شد: آنها تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی و به کمک رسانه‌های خود برای نافرمانی مدنی بسترسازی کنند و از طرف دیگر انتخابات مجلس همیشه این وضعیت را داشته است که در برخی از جاها با توجه به وضعیت جغرافیایی، قومی و قبیله‌ای اصطکاک‌هایی به وجود می‌آمده و مثلا در برخی از حوزه‌های انتخابیه ما شاهد این اصطکاک‌ها بوده‌ایم و دشمنان تلاش می‌کنند این امر را تشدید و از آن سوءاستفاده کنند. همچنین آنها در تلاش برای زمینه‌سازی اعتراضات مردمی، تلاش در جهت مطرح کردن طرح نظارت بین‌المللی، تلاش برای معرفی و حمایت از کاندیداهای دارای گرایش‌های قومی با هدف سوءاستفاده از ظرفیت قومیتی، ترویج روحیه قبیله‌گری، راه‌اندازی رقابت ناسالم انتخاباتی و برنامه‌ریزی در راستای ایجاد تنش برای ایجاد بحران از طریق ایجاد نزاع‌های قومی و قبیله‌گرایی هستند.

ماجرای هک سایت وزارت کشور

مصلحی اضافه کرد: آنها تلاش می‌کنند تقلب در انتخابات را القا کنند و آن را به پیش ببرند. همین تشکیلات فتنه در یکی از اقداماتی که انجام داد، سایت وزارت کشور را در انتخابات سال ۸۸ هک کرد و با آن هک متوجه شد که تقلبی صورت نگرفته است. هکر این کار در اختیار ماست و به آنها ثابت شد که تقلبی نبوده، اما دشمنان گفتند که باید راه خود را ادامه دهید و همان کلاهی سرشان رفت که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و کاندیداها در انتخابات مجلس نهم باید مواظب باشند که این کلاه به سرشان نرود.

مصلحی به مقامات عربستانی چه گفت؟

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به حضور عطاءالله مهاجرانی و علیرضا نوری‌زاده در مجلس میهمانی ملک عبدالله پادشاه عربستان گفت: در سفری که چندی پیش به عربستان داشتیم و قبل از برگزاری این جشن، به مقامات عربستان گفتیم که شما فلان تاریخ برنامه جشنی دارید و در این جشن افرادی را دعوت کرده‌اید که از افراد معاند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در آن حضور دارند و پیش‌بینی کرده‌اید که ۱۸ میلیون دلار در اختیار آنان بگذارید. مسوول اطلاعات داخلی عربستان تعجب کرد که ما چگونه این اطلاعات را کسب کرده‌ایم؛ در حالی که این اطلاعات جزو اطلاعات سری و داخلی آنها بود.