ایلنا گزارش داد: شهاب‌الدین صدر، نایب رییس دوم مجلس، درحاشیه همایش دانشگاهیان و انتخابات درباره برخی اخبار منتشر شده درباره رد صلاحیتش گفت: شایعات اخیر مبنی بر رد صلاحیت خود را تکذیب می‌کنم؛ چرا که هنوز منتظر تاییدیه شورای نگهبان هستم، ضمن اینکه از قانون اساسی تبعیت می‌کنم. این در حالی است که احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در چهارمین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت گفته است: شاهدیم که نایب رییس مجلس، یک عضو خبرگان رهبری و چند نماینده از فراکسیون اکثریت مجلس هشتم که چند تن از آنها نیز رییس کمیسیون هستند، رد صلاحیت شده‌اند.

۳ نامه در اعتراض به گزارش کمیسیون اصل ۹۰

شهاب الدین صدر در جمع خبرنگاران همچنین در خصوص نامه مهدی‌هاشمی (فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام) در واکنش به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر نامه‌هایی از سوی آقایان خاتمی، موسوی خوئینی‌ها و مهدی‌هاشمی به مجلس ارسال شده مبنی بر اینکه در جریان قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ اتهاماتی به برخی ازافراد نسبت داده شده است.

وی تصریح کرد: اگر چه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس و بنابه توصیه امام، همه افراد این فرصت را دارند که با ارائه توضیحات از خود دفاع کنند ولی نباید فراموش کرد که کلیت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ جزو وظایف مجلس و کاملا قانونی است.