چاوز فردی عدالت خواه و مبارز علیه نظام سلطه است

ایسناـ دکتر احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری در مراسم اعطای نشان عالی درجه یک جمهوری اسلامی ایران به هوگو چاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا به ویژگی‌های شخصیتی وی اشاره کرد و گفت: چاوز فردی مبارز است و من وی را برادر و همرزم خود می‌دانم. احمدی‌نژاد در ابتدای سخنانش ابتدا به مسائل فلسطین، جنوب لبنان و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی به این مناطق اشاره کرد و گفت: خدا را سپاسگزارم در چنین روزی که بشر در حال احساس یک تجربه گرانقدر است، در دانشگاه تهران میزبان برادر عزیزی هستیم که در آمریکای جنوبی پرچمدار عدالت‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه صحنه امروز لبنان و فلسطین به یک آینه و آزمایشگاه بزرگ برای جهانیان تبدیل شده است، گفت: ببینید که در این منطقه چه می‌گذرد. رژیم غاصب صهیونیستی ۶۰ سال پیش با یک برنامه‌ریزی پیچیده و تبلیغاتی توسط یک گروه بی‌هویت به

نام صهیونیست‌ها به وجود آمد. به وجود آورندگان این رژیم، دو دلیل عمده را برای این اقدام بیان کردند. آنها گفتند برخی از اعضای این گروه در جنگ جهانی دوم مورد لطمه و آسیب قرار گرفته‌اند، بنابراین باید برای بازماندگان آنها مکانی را برای سکونت و حکومت در نظر گرفت. آنها در بیان علت دوم نیز گفتند اجداد این گروه دوهزار سال پیش در این سرزمین زندگی می‌کرده‌اند و در حال حاضر نیز حق دارند در این مکان اجتماع کنند و حکومتی از خود داشته باشند، ما به آنها می‌گوییم و گفته‌ایم اگر در اروپا ظلمی نسبت به این گروه اتفاق افتاده، چرا پاسخ آن را باید مردم خاورمیانه بدهند؟ دیگران جنایت کرده‌اند، بر فرض صحت این جنایت، مردم منطقه خاورمیانه که در جنگ جهانی دوم نقشی نداشته‌اند، چرا باید خسارت بدهند؟

رییس‌جمهوری گفت: به‌علاوه شما می‌خواهید به بازماندگان

جنگ جهانی دوم سرپناه و حکومت بدهید، حال چرا از تمام دنیا، افراد بی‌هویت را در این منطقه جمع و به زور ساکن کرده‌اید. شما می‌گویید پدران و اجداد این‌ها دوهزار سال پیش در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. خب اگر این قانون است، باید در همه جا اعمال شود. آیا با توجه به این قانون نباید مرزهای سیاسی موجود در جهان تغییر کند؟ ۲۵۰ الی ۳۰۰ سال پیش در آمریکای شمالی چه کسانی زندگی می‌کردند؟ اگر این ادعای اثبات‌نشده وجود دارد که اجداد ساکنان کنونی سرزمین اشغالی دو هزار سال پیش در این منطقه زندگی می‌کردند، همگی می‌دانیم در آمریکای شمالی ۲۵۰ الی ۳۰۰ سال پیش چه کسانی زندگی می‌کردند و این افراد هنوز زنده هستند.

رییس‌جمهور گفت: اگر واقعا آنها به بهانه، دو سرباز به لبنان حمله کرده‌اند و راست می‌گویند، می‌توان با گفت‌وگو و مبادله این مساله را حل کرد. خود اسرائیلی‌ها در حال حاضر صدها فرد مظلوم را در بند خود قرار داده‌اند. آنها با این بهانه واهی تمام زیربناهای لبنان را خراب کرده‌اند و ۲۴ سال قبل نیز چنین فجایایی را انجام دادند که مردم مظلوم لبنان با کمک یکدیگر کشورشان را ساختند، ولی امروز دوباره به خاطر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، کشورشان با خاک یکسان شده است. احمدی‌نژاد در ادامه، خطاب به سازمان ملل گفت: این لکه ننگ بر پیشانی سازمان ملل متحد تا ابد خواهد ماند که شورای امنیت با برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه مخالفت کرد. آنها هرجا به نفعشان باشد بلافاصله خواهان آتش‌بس می‌شوند و هرجا به ضررشان باشد، با آتش‌بس مخالفت می‌کنند. تصمیم‌گیری اخیر شورای امنیت نشان داد که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی ابزار سلطه هستند و رژیم صهیونیستی برای این سازمان‌های بین‌المللی آبرویی نگذاشته است. شورای امنیت باید امنیت و آرامش را در کل جهان به وجود آورد، ولی در حال حاضر به دنبال ایجاد امنیت و آسودگی خاطر برای رژیم صهیونیستی در راستای ادامه جنایت‌هایش است.

رییس‌جمهور گفت: من در این‌جا از دولت‌هایی که با جریان عدالت، توحید، مقاومت و مظلومیت ملت لبنان همراهی ندارند، می‌خواهم راه را برای ملت‌های خود باز کنند. امروز تمام ملت‌ها خواهان همکاری و ایستادگی در کنار مقاومت لبنان هستند. دولت‌ها مانع فعالیت ملت‌های خود نشوند و اجازه دهند مردم خود آنچه را تشخیص می‌دهند، انجام دهند. من از تمام ملت‌هایی که این جنایت‌ها را محکوم کرده‌اند تشکر می‌کنم. من از ملت فلسطین و لبنان که در برابر نظام سلطه ایستاده‌اند تشکر می‌کنم. من از برادر عزیزم آقای چاوز که قهرمانانه در کنار مردم لبنان و فلسطین ایستاده است، تشکر می‌کنم.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در این مراسم اظهار داشت: ما امروز در خدمت یک برادر عزیز هستیم، آقای هوگو چاوز رییس جمهور بولیواری ونزوئلا، (دست زدن جمعیت)، کسی که سال‌ها در برابر امپریالیسم ایستاده و از منافع ملت خود و کشورهای آزادیخواه و کشورهای انقلابی آمریکای لاتین دفاع کرده است. وی گفت: من در اینجا چند ویژگی ایشان را بیان می‌کنم، مهمترین ویژگی ایشان این است که فردی عدالتخواه و مبارز علیه نظام سلطه هستند. ایشان خداپرست و عدالتخواه و یک مبارز دائمی است. (دست زدن حضار). چاوز زندگی خود را وقف خدمت به ملت‌ها و مردم مظلوم کرده است، مثل مردم زندگی و رفتار می‌کند، او دنبال آزادی تمام ملت‌های آمریکای لاتین و سایر ملت‌ها در دنیا است. آقای چاوز انسانی بسیار خوش‌اخلاق است، (دست زدن جمعیت). من باید در اینجا حق دوستی خود را با ایشان ادا کنم، آقای چاوز از جمله معدود زمامدارانی است که حرفش با عملش یکی است (دست زدن جمعیت)، من خدا را شاکرم که می‌توانم با صراحت اعلام کنم که آقای چاوز برادر من، برادر ملت ایران و برادر تمام ملت‌های آزادی‌خواه است (دست زدن جمعیت) از خدای متعال برای ایشان و برای ملت ونزوئلا و تمام مبارزان و آزادیخواهان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم تمامی ملت‌های آزادیخواه سلامت باشند. هوگو چاوز نیز در مراسم اعطای نشان عالی درجه یک جمهوری اسلامی ایران به وی که از سوی رییس‌جمهور به وی تقدیم شد، اظهار داشت: «زنده باد جمهوری اسلامی ایران، زنده باد اتحاد جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا.»

چاوز در سخنانش با اشاره به جنایت‌های آمریکا، اظهار داشت: «آمریکا در عراق، فلسطین و افغانستان در یک باتلاق گیر کرده است و ما می‌توانیم با کمک هم امپریالیسم آمریکا را شکست داده و جهان را نجات دهیم. آمریکا شکست‌خورده است.

وی با اشاره به نشانی که از سوی رییس‌جمهور ایران دریافت کرده بود، گفت: من خدا را شکر می‌کنم که در کشور ایران چنین نشانی را گرفته‌ام. من فقط وظیفه‌ام را در ارتباط با ملت و وجدانم انجام داده‌ام، در ارتباط با قسمی که خورده‌ام، من به آموزه‌های حضرت مسیح (ع) عمل کرده‌ام و امیدوارم که در صحنه جهانی عشق و مهرورزی حاکم شود.

وی گفت: من یک دوست بزرگ دارم به مانند آقای احمدی‌نژاد، آنقدر که با شما دوست هستم با ایشان نیز دوست هستم، ولی وی از نظر معنوی از همه ما فراتر است، دارای عمق فکری است و کارهای بسیار خوبی انجام داده است و او حالا بخشی از تاریخ است، تاریخ بیانگر شجاعت، شهامت و شرافت وی است. چاوز گفت: تاریخ و ملت‌ها همه در مورد رهبران خود قضاوت می‌کنند. انشاءا... به خوبی در مورد ما قضاوت می‌کنند(چاوز در این بخش از سخنان خود انشاا... را به زبان فارسی بیان کرد.) وی گفت: وقتی که صحبت از ایران می‌کنم به یاد کشور پارس می‌افتم، یک احساس عمیقی به من دست می‌دهد. یک قدرت و یک تمدن و ایران در حال حاضر پل ارتباطی میان آفریقا، اروپا و آسیا است، محمل تلاقی تمدن‌های بزرگ جهانی است، وقتی که ایران را به زبان می‌آورم یاد داریوش می‌افتم، یاد پیامبران الهی، یاد تمدن‌های عظیم جهانی و اگر بخواهیم به زمان کوتاه‌تری نگاه کنیم به یاد جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ایران می‌افتیم. وی ادامه داد: برادر عزیزمان جناب احمدی‌نژاد گزارش مبسوطی از وضعیت جهانی ارائه دادند و من به واقع دیدم که وقتی که شما از فلسطین و لبنان صحبت می‌کردید، درد و رنج در چشمانتان بود. در حال حاضر ما شاهد حمله‌های فاشیستی اسرائیل علیه لبنان و فلسطین هستیم.

وی در حالی که سخنانش با ابراز احساسات حضار مواجه می‌شد، گفت: موضع مردم ونزوئلا محکوم کردن اقدام‌های فاشیستی اسرائیل علیه لبنان و فلسطین است، عمل آنها واقعا دیوانگی و بیانگر فاشیسم است. برای آنها مهم نیست که چه کسی می‌میرد، چه کسی کشته می‌شود. آنها با طرح‌های فاشیستی سعی دارند اهداف سلطه‌گرانه خود را تحقق دهند. اسرائیل از جنایت‌های هیلتر انتقاد می‌کند البته هیتلر فقط علیه یهودی‌ها جنایت نکرده، بلکه به تمامی بشریت آسیب رسانده است و ما نیز در حال حاضر اقدامات این رژیم را محکوم می‌کنیم. ما بمباران هیروشیما و ناکازاکی را محکوم می‌کنیم، چراکه همه بیانگر فاشیسم است. آنچه که در حال حاضر اسرائیل انجام می‌دهد تروریسم و فاشیسم است و اکنون همه این اقدامات فاشیستی را محکوم می‌کنند. ما از تمامی جهانیان می‌خواهیم که با وحدت در مقابل این دوگانگی‌ها بایستند و آن را متوقف کنند و ما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که ظاهرا دنیا توانایی جلوگیری از این دیوانگی‌ها را ندارد. ما همه می‌دانیم که منشا این دیوانگی‌ها چیست و آن امپریالیسم آمریکای شمالی است.