دادستان تهران گفت: برای تامین امنیت قضاتی که با پرونده‌های مجرمان خطرناک سر و کار دارند، تمهیدات ویژه‌ای دیده شده است. سعید مرتضوی دیروز در حاشیه مراسم سالگرد قاضی حسن مقدس که در مسجد ارگ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در زمینه تامین امنیت قضات گفت: هم اکنون قضات ما از امنیت نسبی خوبی برخوردار هستند و امنیت این افراد نیز جدا از امنیت آحاد شهروندان نیست و نظر قوه‌قضائیه نیز بر این است که بالابردن ضریب امنیتی باید برای تمامی آحاد جامعه باشد.

دادستان تهران در تشریح آخرین وضعیت پرونده ترور قاضی مقدس گفت: در بازجویی‌هایی که شخصا از تروریستی که این اقدام را انجام داد، داشتم کاملا مشخص شد که این فرد به این نتیجه رسیده است که اگر فرد خدمتگزاری را در کشور شهید کند، برگ سبزی خواهد بود تا سفارت آمریکا به او پناهندگی بدهد و این فرد با این هدف و انگیزه، شهید مقدس را ناجوانمردانه ترور کرد.

وی ادامه داد: تحقیقات در خصوص این فرد در مراحل پایانی است پرونده ترور قاضی مقدس هفته آینده با صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت به دادگاه ارسال می‌شود.

مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران گفت: چاپ مطالبی در روزنامه ایران باعث شده تا اهانتی به گروهی خاص انجام شود که این موضوع منجر شد تا هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه ایران را توقیف و پرونده را به دادگستری ارجاع کند.

مرتضوی ادامه داد: بازپرس پرونده در رابطه با توهین قرار مجرمیت صادر کرده ولی در رابطه با اینکه چاپ این مطالب بار امنیتی داشته باشد و زیرمجموعه جرایم امنیتی باشد حکم برائت داد که این حکم مورد اعتراض هیات نظارت قرار گرفته و پرونده جهت رسیدگی به اعتراض هیات نظارت به دادگاه ارسال شده است و در صورتی که دادگاه حکم خود را اعلام کند تکلیف این روزنامه روشن می‌شود.