دختر 16ساله همدست زورگیران بود

گروه حوادث- دختر ۱۶ساله برای حل مشکل مالی پسر موردعلاقه‌اش، در توطئه دزدیدن یک خودروی مسافرکش، با او همدست شد.

این دختر نوجوان لحظاتی پس از آغاز عملیات زورگیری خودروی مسافرکش، از سوی پلیس بازداشت شد. وی در حالی که به شدت می‌گریست، پس از انتقال به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی‌های قضایی قرار گرفت و ادعا کرد در این ماجرا فریب دوست‌پسر مورد علاقه‌اش را خورده است.

وی به بازپرس «روشن» گفت: از مدتی قبل با پسری آشنا شدم. علاقه‌مندی ما کم‌کم زیاد شد تا حدی که تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم،‌ ولی او از نظر مالی وضعیت مناسبی نداشت و حتی پول موردنیاز خود را از خانواده‌اش می‌گرفت. وقتی چند روز پیش خانواده‌اش هم دیگر حاضر به دادن پول به او نشدند، با او در پارکی قرار گذاشته بودم، هنگامی که سر قرار حاضر شد، خیلی افسرده و ناراحت به نظر می‌رسید.

او ماجرای اختلاف به وجود آمده با خانواده‌اش را ‌با من در میان گذاشت، در ضمن اینکه سرگرم صحبت برای چاره‌اندیشی در این باره بودیم، یکی از دوستانش کنارمان آمد.

او با اطلاع از بی‌پولی ما پیشنهاد زورگیری و سرقت خودرویی را داد. ما هم به لحاظ فشار مالی پذیرفتیم.

روز حادثه به اتفاق هم خودروی پرایدی را در منطقه سعادت‌آباد تهران اجاره کردیم تا ما را به کوه‌های شمال تهران ببرد. دقایقی پس از حرکت خودرو قرار شد تصمیم خود را عملی کنیم.

طبق صحبت‌های مطرح شده قرار شده بود با اشاره او من تعدادی فلفل را که در کف دستم ریخته بودم به صورت راننده بپاشم. به محض پاشیدن فلفل به صورت راننده او فریادی کشیده و با من درگیر شد. در همین هنگام، ماموران گشت پلیس متوجه ما شده و مرا دستگیر کردند، ولی دو همدستم فرار کردند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که راننده جوان پراید مدعی شد،‌ به محض پاشیده شدن فلفل به صورتش دو پسر جوان با پیچاندن بند تلفن‌همراه به دور گردنش سعی داشتند او را خفه کنند.

با اطلاعاتی که این دو از مشخصات ظاهری و محل سکونت دو متهم فراری در اختیار پلیس قرار داده بودند، آنان هم شناسایی و دستگیر شدند.

بازپرس «روشن» با صدور قرار قانونی سه متهم پرونده را جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار داد.