رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور گفت: با تعیین مسیرهای جدید، فعال شدن دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها و پایانه‌ها، هزینه‌های سفر از اول شهریور امسال ۴۰‌درصد کاهش خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد حمزه‌زاده، دیروز با بیان اینکه بسیاری از مناطق گردشگری هنوز ناشناخته است، گفت: با طراحی و تدوین مسیرهای جدید گردشگری که تاکنون ۱۵ مسیر جدید طراحی شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده با مدیران استان‌ها و نیز هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، سفرهای گردشگران با بهره‌مندی از تخفیف ۴۰‌درصدی، سهولت خواهد یافت.

وی گفت: هم‌اکنون ۲‌هزار و ۲۹ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در سطح کشور وجود دارد که ۸۰‌درصد این دفاتر بیکارند که با ارزان‌سازی سفر، این دفاتر فعال خواهند شد.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور بیان کرد: در سفرهای ارزان قیمت مناطق چالش‌ها و نواقص خود را نشان خواهند داد، همچنین فرهنگ سفرهای توری ممکن خواهد شد به علاوه بخش خصوصی هم تقویت می‌شود.

حمزه‌زاده تصریح کرد: در جهت حمایت و ارائه تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۵۰‌درصد هزینه تبلیغات این دفاتر در جهت ورود گردشگر به کشور را پرداخت می‌کند و به دفاتری که تازه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند در مرحله شروع یک میلیون تومان وام اختصاص می‌دهد. وی درباره درجه‌بندی هتل‌ها گفت: در سال ۸۵، ۳۹ مورد از تاسیسات گردشگری کشور استانداردسازی می‌شود که طی ۳ ماهه دوم امسال ۱۳مورد در رابطه با مناطق نمونه گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان تور، مدیران کاروانسراها، منازل استیجاری و مابقی نیز در ۶ ماهه دوم صورت می‌گیرد.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور افزود: سرقت از جهانگردان در پوشش پلیس هم‌اکنون با هماهنگی نیروی انتظامی به حداقل رسیده است.

حمزه‌زاده گفت: صدور مجوزهای بی‌رویه فعالیت برای دفاتر خدمات مسافرتی با مشکلاتی همراه بود که در سیاست محدودیت، افراد باید از تجربه ۳ سال سابقه کار و نیز تایید بیمه برخوردار باشند. به علاوه دفاتر خدمات مسافرتی از این پس باید از ۲‌هزار و ۷۲۹ راهنمای تور کارت‌دار، دوره دیده و مسلط به زبان‌های خارجی استفاده کنند.