معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گرشگری گفت: بر اساس موافقت و تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برای هر فرد باید ۲۰هزار تومان و به هر خانوار تا سقف ۱۰۰هزار تومان بن سفر اختصاص پیدا کند و این امر حداکثر یک ماه پس از تصویب طرح در هیات دولت اجرایی می‌شود. به گزارش خبرگزاری «مهر»، محمد شریف ملک‌زاده دیروز در جمع خبرنگاران، از برگزاری بیش از ۲۰۰ جشنواره مختلف تابستانی در تمامی استان‌ها خبر داد و افزود: این جشنواره‌ها با هدف استفاده از پتانسیل‌های استان‌ها و جذب بیشتر گردشگر صورت می‌گیرد و به طور متوسط در هر استان حدود ۸ جشنواره برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره غذا، محصولات کشاورزی، میوه، مجسمه‌های شنی، صنایع دستی، خرما، کوچ عشایر، گل و گیاه، ورزشی و... از جمله جشنواره‌های تابستانی است که برگزار می‌شود.

ملک‌زاده در مورد ستاد تسهیلات سفرهای کشور نیز افزود: بازدیدهای محسوس و غیر محسوس به منظور بررسی وضعیت مراکز اقامتی، پذیرایی، بین راهی، رستوران‌ها، تاسیسات ساحلی و... در مسیرهای گردشگری از هفته گذشته آغاز شده است و همچنین تعیین نرخ تاسیسات گردشگری نیز از دیگر اقداماتی است که از سوی ستاد تسهیلات صورت می‌گیرد و در همین رابطه کمیسیون نرخ‌گذاری تشکیل و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: ستاد شکایت کمیته مردمی از تاسیسات گردشگری نیز فعال شده و کارشناسان این ستاد ۲۴ ساعته آماده دریافت و رسیدگی به شکایات هستند و حداکثر ظرف مدت ۲ ساعت به شکایات رسیدگی می‌شود.

وی افزود: همچنین به منظور توسعه صنعت توریسم و حمایت از تورهای ورودی و دفاتر خدمات مسافرتی نیز کمیته‌ای تشکیل شده که به ازای ورود هر گردشگر تسهیلاتی در اختیار این دفاتر قرارداده می‌شود.

ملک‌زاده گفت: به منظور توسعه و بازسازی زیرساخت‌های کشور نیز به صاحبان مراکز اقامتی و پذیرایی سازمان میراث فرهنگی و گرشگری ۷۰درصد هزینه هر یک مرکز را به صورت وام با بهره ۸درصد در اختیار آنها قرار می‌دهد.