شهردار تهران با اشاره به معضلات حاشیه‌نشینی در اطراف پایتخت، گفت: حاشیه‌نشینان تهران به ۵/۳میلیون نفر رسیده‌اند. محمد باقر قالیباف در گفت‌و‌گو با «فارس» افزود: وقتی هزینه‌های تمام شده زندگی مردم به گونه‌ای باشد که دیگر نتوانند در شهر زندگی کنند، برای ادامه زندگی مجبور می‌شوند به حاشیه‌های شهر بروند. وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید به افرادی که در حاشیه شهر تهران نیز زندگی می‌کنند خدمات رفاهی ارائه کند، اظهار کرد: با ارائه خدمات توسط شهرداری تهران تا حدودی معضلات حاشیه‌نشیان اطراف پایتخت برطرف خواهد شد. شهردار تهران با اشاره به حادثه تلخ پاکدشت، گفت: بعد از این حادثه کار تحقیقاتی در خصوص حاشیه‌نشینی صورت گرفت و نتیجه تحقیق‌ها نشان داد که کمبود موضوعات خدماتی اولین معضل حاشیه‌نشینان است.

وی با اشاره به مشکلات حریم در شهر تهران گفت: معضل حریم باعث شده است که شهرداری تهران امکان کمک به حاشیه نشینان را نداشته باشد. قالیباف، ضمن امیدواری از تجدیدنظر در اصلاح قانون در بحث حریم شهر تهران، گفت: اگر اصلاحاتی در بحث حریم صورت گیرد، قطعا شهرداری تهران می‌تواند به حاشیه‌نشینان توجه بیشتری نشان دهد. به اعتقاد شهردار تهران، وقتی نتوانیم به حاشیه‌نشینان خدمات بدهیم آسیب‌های اجتماعی در این محدوده افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کودکان فراری، کودکان خیابانی و کارتن‌‌خواب‌ها موضوعاتی است که همگی ناشی از حاشیه نشینی است. شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: رفع معضل حاشیه‌نشینی وظیفه شهرداری تهران نیست ولی شهرداری در این زمینه فعالیت‌های انجام داده است.