مدیر یک شرکت ندا گفت: مشکلات ارائه خطوط ADSL تنها توسط شرکت مخابرات و با کاهش تعرفه‌ها حل می‌شود و تا زمانی که زیرساخت پرسرعت به وجود نیاید، اینترنت پرسرعت در اختیار مردم قرار نخواهند گرفت. رضا هنروند در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان این‌که در برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه، ورود دولت به ارائه خدمات ADSL، به شرط این‌که شرکت‌های PAP حاضر به سرمایه‌گذاری نبوده و توانایی ارائه خطوط ADSL را نداشته باشند، دیده شده است، اظهار داشت: وزارت ICT تا پایان سال۸۵، مانع حضور ارگان‌های دولتی برای ارائه این خدمات شده تا شرکت‌های PAP برای بازاریابی یا تکمیل تجهیزات فرصت داشته باشند. وی ادامه داد: به طور حتم، شرکت‌های PAP موفقیت خود را در ارائه خدمات در شهرهای بزرگ به اثبات می‌رسانند و دولت تنها در مناطق محروم و دورافتاده به ارائه خدمات ADSL خواهد پرداخت.

وی درباره امکان واگذاری خطوط ADSL توسط شرکت‌های مخابراتی استان‌ها، گفت: تهران، تنها استانی است که توانایی واگذاری خطوط را دارد، چراکه امکانات لازم را تهیه کرده است، اما در استان‌های دیگر چنین امکاناتی وجود ندارد و در صورتی که شرکت‌های PAP عملکرد مناسبی نداشته باشند، شرکت‌های مخابراتی در استان‌ها وارد عمل می‌شوند که آنها نیز به دلیل بروکراسی‌های اداری، توانایی ارائه خطوط ADSL را تا یک سال نخواهند داشت، زیرا تا بخواهند پیمانکار را مشخص کنند زمان بسیاری طول خواهد کشید.

وی درباره علت نارضایتی کاربران اینترنت از سرویس ADSL، گفت: قیمت تمام شده این سرویس بسیار بالاست و به طور حتم، با قیمتی که مردم انتظار دارند، نمی‌توان سرویس پرسرعت ارائه داد.