دیداربی‌نتیجه هیات 5 نفره با آیت‌الله هاشمی

عکس: مهر

دنیای اقتصاد- نخستین جلسه هیات مذاکره‌کننده شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره تعیین تکلیف ریاست دانشگاه آزاد بدون آنکه خروجی خاصی داشته باشد پایان یافت و ادامه مذاکرات به جلسه آینده موکول شد. به گفته دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد در جلسه آینده این هیات با آیت‌الله هاشمی تصمیم‌گیری نهایی درباره رییس دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد.

پس از آنکه روند انتخاب رییس دانشگاه آزاد در هیات امنای دانشگاه آزاد به بن بست رسید‌، طیف دولتی در هیات امنا، فرهاد دانشجو را به عنوان گزینه خود انتخاب کرد و نظر مساعد شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم کسب کرد اما در خوان آخر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس هیات موسس این دانشگاه، حاضر به امضای حکم فرهاد دانشجو نشد.

بدین ترتیب شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم به تشکیل هیاتی ۵ نفره متشکل از علی‌اکبر ولایتی، غلامعلی حدادعادل‌، محمدرضا مخبر دزفولی و حجج اسلام قمی و محمدیان گرفت تا با رییس هیات موسس دانشگاه آزاد برای امضای حکم رییس جدید دانشگاه آزاد وارد مذاکره شوند. در ابتدا بنا بود چهارشنبه هفته گذشته‌، جلسه این هیات با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شود که بنا به دلایلی آن جلسه لغو و به یکشنبه هفته جاری ( دیروز) موکول شد. بر اساس متن صورت‌جلسه‌ای که توسط دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد منتشر شده در جلسه دیروز تیم مذاکره‌کننده با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مقرر شد جلسه دیگری برای بررسی صدور حکم فرهاد دانشجو رییس جدید دانشگاه برگزار شود. همچنین در این جلسه ضمن ارائه گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط اعضای منتخب و پس از بحث و تبادل نظر، راهکارهایی در جلسه مطرح شد که مورد تفاهم مشترک قرار گرفت و مقرر شد جلسه بعدی به زودی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، اعضای تیم مذاکره‌کننده قرار بود در این جلسه به بررسی موضوع صدور حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد توسط هاشمی رفسنجانی بپردازند، اما صورت جلسه منتشر شده از موکول شدن تصمیم‌گیری درباره حکم ریاست فرهاد دانشجو به جلسه آینده حکایت می‌کند.

به گفته دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد در این جلسه راهکارهایی مطرح شد که مورد توافق طرفین قرار گرفت. حمید میرزاده به خبرگزاری فارس گفت: این جلسه میان اعضای منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای تصمیم‌گیری درباره امضای حکم رییس جدید دانشگاه آزاد نبود بلکه جلسه تفاهم میان دو طرف بود. عضو هیات‌امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای امضای حکم رییس جدید دانشگاه آزاد پیش‌شرط‌هایی مطرح کرده است؟ تصریح کرد: این جلسه درباره بررسی پیش‌شرط‌ها نبود بلکه گزارشی از سوی اعضای منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد مطرح شد.

وی تصریح کرد: این جلسه، مفاهمه میان دو طرف بود و راهکارهایی مطرح و قرار شد در جلسه آینده تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

گفته می‌شود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روند انتخاب فرهاد دانشجو را قبول ندارد؛ این در حالی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب فرهاد دانشجو را به عنوان رییس دانشگاه آزاد تایید و محمود احمدی‌نژاد رییس شورا در روزهای گذشته آن را ابلاغ کرده است.