گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به فروش حدود ۳۰ درصد اوراق مشارکت وزارت راه در روز ابتدایی انتشار گفت: در گام دوم و ظرف چند روز آینده ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از این اوراق را منتشر می‌کنیم. سید احمد صادقی به اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل گران و پرهزینه است، تصریح کرد: اعتبارات عمومی کشور محدود است و برای اجرای پروژه‌های سنگین توسعه‌ای زیرساختی، کفاف نمی‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین راستا در قانون بودجه ۹۰ راهکارهای مناسبی غیر از بودجه عمومی پیش‌بینی شد که کمک مطلوبی برای اجرای پروژه‌ها خواهد بود. وی یادآور شد: انتشار اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی، فروش سهام کارخانجات دولتی و تسهیلات ارزان قیمت فاینانس کمک مطلوبی به توسعه زیرساخت‌ها خواهد بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد:‌ ما از این قانون بودجه ۹۰ استفاده کردیم و مجوز مجلس و دولت را برای انتشار ۴ هزار میلیارد تومان اوراق گرفتیم. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه در گام اول ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده، گفت: دیروز اولین روز انتشار این اوراق بود که بیش از ۳۰ درصد اوراق به فروش رفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ به دلیل استقبال مطلوب از این اوراق مشارکت، وزارت راه در گام بعد و ظرف چند روز آینده ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از این اوراق را منتشر می‌کند. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: این مشارکت گام مطلوبی برای مردم خواهد بود تا سرمایه‌ خود را جهت توسعه زیرساخت‌ها با دریافت سود مطلوب به کار گیرند. معاون وزیر راه و شهرسازی یاد‌آور شد: ‌سود علی‌الحساب این اوراق سالانه ۲۰ درصد است و بازپرداخت اصل و سود توسط دولت تضمین می‌شود که همین تضمین توسط دولت از مزایای ویژه اوراق مشارکت وزارت راه است.