رونمایی قریب‌الوقوع از دستاوردهای هسته‌ای جدید

عکس:‌ AFP رییس‌جمهور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن خبر داد

رونمایی از چند دستاورد هسته‌ای در روزهای آینده

دنیای اقتصاد - صبح روز گذشته مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار شد. این مراسم در تهران با حضور مقامات لشکری و کشوری، رییس‌جمهور، اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس و شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی از مسیرهای ده گانه اعلام شده از ساعت ۱۰ صبح آغاز و به میدان آزادی ختم شد.

علاوه بر چهره‌های شناخته شده نظیر رییس قوه‌قضائیه، دادستان تهران، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و جمعی از فرماندهان سپاه، آیت‌الله مهدوی‌کنی و هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر منتخب فلسطین هم در راهپیمایی روز گذشته حضور داشت. هنیه را محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور همراهی کرد و او پس از حضور در راهپیمایی در کنار محمود احمدی نژاد سخنران اصلی مراسم قرار گرفت و به ایراد سخن پرداخت. همچنین برخی از اتباع خارجی از کشورهای عربی از جمله مصر، تونس، فلسطین و لبنان نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشتند. در کنار مسوولان، راهپیمایان هم در طول مسیر شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند و در پایان مراسم هم قطعنامه‌ای صادر کردند. راهپیمایان همچنین با امضای طوماری خواستار توقف فروش نفت کشور به اروپا شدند.

مستکبران عرصه را تنگ کرده‌اند

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد بعد از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن طی سخنانی در جمع راهپیمایان در میدان آزادی خبر داد که طی چند روز آینده دنیا شاهد افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ ایران در عرصه هسته‌ای خواهد بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه «مستکبران در بخش هسته‌ای عرصه را بر ایران تنگ کرده‌اند»، گفت: آنها همه فشارهایی را وارد کرده‌اند تا ملت ایران هسته‌ای نشود، اما امروز می‌بینیم که ملت ایران هسته‌ای شده و بخش مهمی از نیازهای خود را خود تامین می‌کند. وی با تاکید بر اینکه «در آینده نزدیک ملت ایران همه نیازهای خود را توسط دانشمندان ایرانی تامین خواهد کرد»، گفت: ظرف چند روز آینده دنیا شاهد افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ در عرصه هسته‌ای خواهد بود.

فرستادن ماهواره به مدار ‌۳۶ هزار کیلومتری زمین

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «در هر چهار بخش علوم فضایی، ایران کارهای خود را مستقیما توسط دانشمندان خود انجام می‌دهد»، افزود: امروز ساخت ماهواره، ساخت ماهواره‌بر، سکوی پرتاب و دستگاه‌ها و ایستگاه‌های کنترل زمینی، بومی شده است. وی در ادامه گفت: ماهواره نوید علم و صنعت که حاصل کار استادان و دانشجویان است، اولین تصاویر شفاف را از مراکز مهم جهان مخابره کرده و الان در اختیار ما قرار دارد. رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که ظرف چند سال آتی و در موعدی بسیار زود ماهواره ملت ایران در مدار ‌۳۶ هزار کیلومتری از کره زمین قرار خواهد گرفت.

مضرات آسیب دیدن خط مقاومت

وی در ادامه به مسائل مربوط به عرصه جهانی اشاره کرد و با بیان اینکه راه اصلاح، بازگشت به ملت‌ها و احترام به حقوق آنهاست، افزود: کسانی که امروز در کنار آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی برای نجات رژیم صهیونیستی قیام کرده‌اند و به خط مقاومت فشار می‌آورند بدانند که فردا نوبت خود آنهاست و اگر خدایی ناکرده خط مقاومت آسیب ببیند آنها را هم مثل یک دستمال استفاده شده به دور می‌اندازند.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به دولت‌ها و کشورهای منطقه تاکید کرد که آمریکا و غرب دوستان وفاداری نیستند و من توصیه می‌کنم که به ارزش‌ها و ملت‌ها و به دین پاک پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد (ص) برگردید.

رابطه پنهانی با آمریکا نشانه دروغگویی است

وی با تاکید بر اهمیت هوشیاری همه ملت‌ها و سیاستمداران منطقه گفت: همه باید هوشیار باشند، تحولات در حال رخ دادن است و باید صداقت گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی را سنجید. وی با بیان اینکه معیار صداقت این افراد چه می‌تواند باشد؟ گفت: این موضوع پس از ایمان به خدا و پاکی عبارت است از مخالفت و ضدیت آشکار آنها با سلطه و دخالت آمریکا و غرب در منطقه و همچنین حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مخالفت با وجود رژیم صهیونیستی؛ چرا که تمام این مشکلات از ناحیه سلطه آمریکا و به خاطر وجود رژیم صهیونیستی است. وی افزود: من اعلام می‌کنم که اگر کسی آمد و گفت من طرفدار ملت‌ها، آزادی و دموکراسی هستم، ولی اگر این فرد یا گروه در برابر سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی و نظام سلطه سینه سپر نکرد یا پنهانی ارتباط برقرار کرد، همه بدانند که او یک دروغگوی بزرگ است. رییس‌جمهور همچنین به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۳۳ سال اخیر پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی هرگز برای برپایی یک امپراطوری و تسلط بر دیگران ایجاد نشده است. انقلاب برای برتری بر دیگران نیست. انقلاب اسلامی برای توحید، عدالت، عشق، محبت، علم و سعادت است و برای همه انسان‌ها و ملت‌هاست و انقلاب اسلامی بر این اساس و با این روح و آرمان شکل گرفته است.

رحیمی و احمدی‌نژاد در کنار اسماعیل هنیه/ عکس: :President.ir