نمایندگان مجلس با دو فوریت و یک فوریت طرحی مخالفت کردند که در صورت تصویب نهایی در قانون انتخابات مجلس ماده‌ای لحاظ می‌شد که هزینه‌های متعارف داوطلبان نمایندگی مجلس را مشخص می‌کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در جلسه علنی روز گذشته، مجلس بررسی ۲ فوریت طرح الحاق و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستور کار قرار داشت که بررسی فوریت دار آن مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت. طراحان در این طرح تلاش کرده بودند موادی به قانون انتخابات مجلس الحاق شود تا در اثر آن هزینه‌های متعارف برای کاندیداهای ورود به مجلس مشخص شود و در صورتی که افرادی هزینه‌های غیر متعارف داشتند صلاحیتشان رد شود.

در تبصره‌ای از این طرح آورده شده اگر داوطلبان بعد از زمان تایید صلاحیت تا زمان اعلام نتایج انتخابات مرتکب جرمی شوند این وزارت کشور است که حق دارد فرد مذکور را رد صلاحیت کند.

فوریت این طرح در حالی با مخالفت نمایندگان مواجه شد که بیش از ۱۰۰ نماینده پای این طرح را امضا کرده بودند، اما در زمان رای‌گیری تنها ۵۶ نماینده به دوفوریت و ۶۲ نفر به یک فوریت آن رای موافق دادند. جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و حمید رسایی نماینده تهران از طراحان و موافقان این طرح بودند.