رییس مجلس در پاسخ به یک اخطار قانون اساسی در خصوص عدم ارائه لایحه بودجه ۹۱ به مجلس تاکید کرد: دولت در ارائه لایحه بودجه تخلف کرده است و مشکل به وجود آمده از ناحیه دولت است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، علی لاریجانی در جلسه علنی روز گذشته مجلس، در واکنش به اخطار قانون اساسی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه مبنی بر تخلف دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۱ به مجلس، گفت: قبلا به معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری درباره ارائه لایحه گفته بودم و وی گفت که اول آذر لایحه را به مجلس ارائه می‌دهند. وی ادامه داد: البته چنین نکردند و تخلف شده و مشکلی که هم اکنون برای بررسی لایحه بودجه به دلیل کمبود وقت در مجلس به وجود آمده از جانب دولت است.

شاید مجبور شویم تنخواه بدهیم

لاریجانی همچنین درگفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: هرچند تصویب تنخواه برای دولت کار خوبی نیست، اما با توجه به آنکه دستگاه‌های اجرایی باید بتوانند از ابتدای سال جدید برای امور خود برنامه‌ریزی کنند، شاید چاره‌ای جز این نباشد.

وی افزود: سال گذشته هم به دلیل تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، مجلس مجبور به تصویب بودجه دو دوازهم شد؛ البته سال گذشته می‌گفتند مجلس قانون برنامه را دیر به دولت داد و تاخیر ارائه بودجه با دلیل صورت گرفته است، اما در مورد امسال دولت هیچ عذری نداشت.