از مجازات مرتکبان این جنایت چشم‌پوشی نمی‌کنیم

در پی ترور دانشمند نخبه جوان شهید احمدی‌روشن، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی مهم، با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران بر خلاف تلاش اردوگاه استکبار راه پیشرفت را با قوت و اراده راسخ دنبال می‌کند، تاکید کردند: از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت دانشمند نخبه جوان، شهید مصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریک غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم.

این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش هرگز جرات نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسوولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبکه تروریسم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویس‌های سیا و موساد عمل شده و نشانه به بن‌‌بست رسیدن استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیسم، در مقابله با ملت مصمم و مومن و پیشرونده ایران اسلامی است. آنها در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه خود دست نخواهند یافت. رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مومن و غیور و توانایی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

اینجانب شهادت این عزیز را به والدین و همسر و فرزندش و به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی فراگیر، تبریک و تسلیت می‌گویم و برای آنان صبر و سکینه الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسالت می‌کنم و یاد شهیدان علیمحمدی و شهریاری و رضایی‌نژاد را گرامی می‌دارم.

سید علی خامنه‌ای- ۲۲/دی‌ماه/۱۳۹۰

مراسم اربعین با حضور مقام معظم رهبری

همچنین در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت، صبح شنبه حسینیه امام خمینی (ره) میزبان هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور بود. در این مراسم معنوی دانشجویان و دانشگاهیان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.مراسم هیات‌های دانشجویی با قرائت آیات نورانی قرآن آغاز و سپس درس‌های معرفتی و عزت بخش کربلا تبیین شد. در ادامه، عزاداران اربعین حسینی، با نوحه خوانی و مرثیه سرایی بر مصائب کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (سلام الله علیها) گریستند و عزاداری کردند.