آمریکا صدور حکم اعدام برای امیر میرزایی حکمتی در دادگاه انقلاب را محکوم کرد و اتهامات علیه وی را ساختگی خواند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گزارش داد: ما گزارش‌های مطبوعات ایران مبنی بر این که حکمتی در دادگاهی ایرانی به مرگ محکوم شده است را مشاهده کرده‌ایم. اگر چنین چیزی درست باشد قویا چنین حکمی را محکوم می‌کنیم و به همراه شرکای‌مان برای انتقال نظرمان به دولت ایران مبنی بر محکومیت این حکم تلاش خواهیم کرد. ویتور دسترسی فوری به حکمتی از طریق دیپلمات‌های سوئیس و آزادی وی را خواستار شد. بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خانواده حکمتی نیز بار دیگر مدعی شده‌اند که وی جاسوس نبوده است.

مادر حکمتی ادعا کرد که محاکمه او عادلانه و شفاف نبوده است. وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه بار دیگر آزادی حکمتی را خواستار شد. ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از طریق حافظ منافع‌مان یعنی سفارت سوئیس در تهران کار می‌کنیم تا تایید گزارش‌های مطبوعات ایران مبنی بر صدور حکم اعدام برای وی در یک دادگاه ایرانی را دریافت کنیم.

نولاند مدعی شد: اتهامات مبنی بر این که حکمتی برای سیا کار کرده است یا توسط سیا به ایران اعزام شده است، صحت ندارد.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی ایرانی تبار هشدار داد که از سفر به ایران خودداری کنند. نولاند آزادی بدون تاخیر حکمتی را خواستار شد.