مقامات هندی از آمریکا خواستند این کشور را از شمول تحریم‌های مصوب علیه موسسات مالی طرف قرارداد با بانک مرکزی ایران که به معنای تحریم نفتی ایران است، مستثنی سازد. به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه تایمز هند روز شنبه به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد، مقامات دهلی نو از واشنگتن خواهند خواست تا همزمان با تلاش این کشور برای کاهش وابستگی ‌اش به نفت ایران، هند را از شمول تحریم های مصوب علیه موسسات مالی طرف قرارداد با بانک مرکزی ایران مستثنی سازد. پیش‌تر ژاپن و کره‌جنوبی نیز که دو متحد اصلی آمریکا در آسیا محسوب می‌شوند خواستار مستثنی شدن از قانون تحریم نفت ایران شده‌اند.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا ماه گذشته بسته جدید تحریمی علیه موسسات و شرکت‌های طرف قرارداد با بانک مرکزی ایران را امضا کرد.

اعزام هیات دیپلماتیک کره به آمریکا

در همین حال، یک پایگاه خبری کره جنوبی اعلام کرد این کشور در حال آماده‌سازی هیاتی دیپلماتیک برای اعزام به واشنگتن است تا در مورد مستثنی شدن سئول از تحریم نفتی ایران با مقامات آمریکایی مذاکره کند. به گزارش یونهاپ نیوز، سئول قصد دارد، از واشنگتن بخواهد تا این کشور را از شمول تحریم‌های جدید علیه موسسات مالی طرف معامله با ایران، مستثنی سازد.