ستون پنجم دشمن وارد عمل شد

حسین شریعتمداری، در سرمقاله دیروز روزنامه کیهان نوشت: افزایش بی رویه ارزش دلار و برخی دیگر از «ارز»های اروپایی که روز سه‌شنبه حباب آن با کاهش ۲۱۰ تومانی ترکید و البته بعید نیست این حباب بار دیگر شکل بگیرد، در راستای بهره‌گیری ستون پنجم دشمن از شگرد «بازخورد سریع» قابل ارزیابی است. افزایش ناگهانی ارزش دلار چند ساعت بعد از امضای مصوبه تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا بود. این افزایش ناگهانی در حالی پدید آمده و شکل گرفت که اوباما و بسیاری دیگر از سران اروپایی و اقتصاددانان غرب، تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را «ناکارآمد» و تنها در چارچوب یک تهدید ارزیابی می‌کردند.

شریعتمداری می‌افزاید: باید پرسید در حالی که آمریکایی‌ها با تلویحی نزدیک به تصریح از تهدیدی بودن این مصوبه و غیرعملیاتی بودن آن سخن می‌گویند، چه کسانی در داخل کشور به کمک آمریکا شتافته و با افزایش غیرمنتظره و بی‌دلیل قیمت دلار، تلاش کرده‌اند تهدید آمریکا را جدی و اثرگذار جلوه داده و به خیال خام خود، دل ملت را خالی کنند؟! وظیفه مبرم و ضروری مسوولان محترم اطلاعاتی و امنیتی کشور است که برای کشف سرنخ این ماجرا دست به کار شوند و ستون پنجم دشمن را ضمن برخورد شدید و پشیمان کننده با آنان، به ملت معرفی کنند.

کیهان می‌نویسد: علت عجله اوباما [در امضای طرح تحریم بانک مرکزی ایران با وجود مخالفت‌های قبلی کاخ سفید در این باره] را کجا می‌توان جست‌وجو کرد؟! اگر کیهان را به بدبینی متهم نکنید به نظر می‌رسد که آمریکا به اقدامی از درون ایران چشم امید دوخته بود ولی در این فاصله، اتفاقی افتاده است که چشم طمع دشمن را کور کرده است. این اتفاق که از اقتدار و هوشیاری مثال زدنی ایران اسلامی حکایت می‌کند چه بوده است؟! و کدام آرزوی دشمن را دود کرده و به هوا فرستاده است؟!