برنامه تولید هواپیماهای عمود پرواز در ایران

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مطالعاتی در صنایع دفاع برای تولید هواپیماهای جنگنده عمود پرواز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ «علی نصیرزاده» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید منصور ستاری فرمانده سابق نیروی هوایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر یگان‌های نیروهای مسلح قادر است به هر تهدید دشمن پاسخ دهد. وی با بیان اینکه جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش متعلق به نسل ۵/۳ و ۴ صنایع هوایی است، افزود: تنها سامانه‌های جنگ الکترونیک، راداری و بمب‌های هوشمند آنها به روز می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: موضوع تجهیزات چندان مهم نیست؛ زیرا همه ارتش‌ها با کمی تفاوت از این تجهیزات برخوردارند آنچه اهمیت دارد نیروهایی هستند که این تجهیزات را به کار می‌برند.

امیرسرتیپ نصیرزاده با تاکید بر اینکه نیروی هوایی در آمادگی کامل به سر می‌برد، تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مدرن‌ترین تجهیزات به روز دنیا را در اختیار دارد که ویژگی آن بومی بودن و وابسته نبودن آنها است. وی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش برنامه‌هایی را به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برای تامین نیازمندی‌ها در حال اجرا دارد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش همچنین گفت: در رزمایش اخیر نیز جنگنده‌های نیروی هوایی از نیروهای سطحی و زمینی حمایت کردند.