ممانعت از سفر مانکن‌ها و بدحجابان در فرودگاه، ابطال پنج ساله گذرنامه حاملان مواد مخدر، کشف هفت قبضه کلت و ۴۰۰ فشنگ جنگی و کاهش ۸۵ درصدی جعل گذرنامه و ویزا از مهم‌ترین محورهای خبری نشست دیروز رییس پلیس فرودگاه‌های کشور بود. به گزارش مهر، سردار نبی‌الله حیدری پیش‌ازظهر دیروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال مهر در مورد برخورد پلیس فرودگاه با زنان بدحجاب اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم از جامعه تحقق امنیت اخلاقی است. در این بخش نگاه ناجا این است که با اعمال مجرمانه از جمله پوشیدن لباس مردانه توسط خانم‌ها و علائم ابتذال غربی برخورد شود.

وی افزود: پلیس فرودگاه از تردد زنانی که در فرودگاه‌ها لباس مردانه می‌پوشند و مانند مانکن‌ها تی‌شرت بر تن کرده و وضعیت خود را قبل از سفر اصلاح نمی‌کنند، جلوگیری می‌کند. افرادی که بخواهند با پلیس درگیر شوند یا وضعیت خود را اصلاح نکنند با آنها برخورد می‌شود. رییس پلیس فرودگاه‌های کشور در ادامه پاسخ به سوال مهر افزود: مردان نیز هنگام سفر اگر تی‌شرت‌های چسبان یا دارای علائم غربی بپوشند از سفر آنها جلوگیری می‌شود.

ابطال گذرنامه و اعدام برای حمل مواد مخدر

وی در بخش دیگر سخنانش، با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۶ میلیون مسافر داخلی، ورودی و خروجی در کشور داشتیم، اظهار کرد:‌ متاسفانه با افزایش ۱۵ درصدی لغو پروازها به علت برودت هوا، نقص فنی و عدم جایگزینی هواپیما روبه‌رو بودیم. رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه براساس یک برنامه‌ریزی هدفمند تمامی پروازهای آلوده را شناسایی کردیم، تاکید کرد:‌ براساس قانون جدید مبارزه با مواد مخدر اگر تبعه ایرانی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر در فرودگاه‌ها کند و از سوی پلیس دستگیر شود گذرنامه‌اش برای بار نخست از یک تا ۵ سال باطل و ممنوع‌الخروج می‌شود. این در حالی است که اگر این فرد برای بار دوم با هر مقدار مواد مخدر یا روانگردان دستگیر شود از ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج شده و گذر‌نامه‌اش نیز ابطال می‌شود. سردار حیدری ادامه داد: پلیس فرودگاه‌ها کسی را به عنوان معتاد یا کارتن خواب دستگیر نمی‌کند. از نظر ما افراد دارای مواد مخدر حمل کننده یا قاچاقچی هستند. ضمن اینکه در قانون جدید افرادی که بیش از ۳۰ گرم مواد مخدر صنعتی شامل کراک و شیشه حمل کنند، علاوه بر دستگیری و ابطال گذرنامه به اعدام محکوم می‌شوند.

سردار حیدری همچنین با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته یک تن و ۹۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در فرود‌گاه‌های کشور کشف شد، تاکید کرد: یک تن و ۲۱۵ کیلوگرم از این مواد در پروازهای خارجی و ۷۵۳ کیلوگرم نیز در پروازهای داخلی کشف شد.

رییس پلیس فرودگاه‌‌ها با اشاره به کشف کالای قاچاق و اشیای عتیقه تاکید کرد: پلیس در ۹ ماهه امسال ۴ میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان کالای قاچاق کشف کرده است که ارزش ریالی این کشفیات نسبت به مدت گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه از کشف ۳۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور در ۹ ماه امسال خبر داد و افزود: از این میزان ۹۷ درصد مواد در پروازهای خروجی کشف شد. سردار حیدری از ممنوعیت حمل متادون در پروازها خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون حمل متادون توسط افراد جرم است و تنها کسانی که در کلینیک‌های خود درمان، بهزیستی یا وزارت بهداشت مشغول ترک اعتیاد هستند با داشتن کارت ترک اعتیاد مجاز به حمل این ماده در پروازهای داخلی هستند.