براساس مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش مبتنی بر بند ۲ فصل هفتم سند تحول بنیادین رییس‌جمهور نحوه استقرار نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) برای اجرا در مهرماه ۹۱ را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، رییس‌‌جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب آموزش و پرورش در هشتصد و پنجاه ویکمین جلسه این شورا که مبتنی بر بند ۲ فصل هفتم سند تحول بنیادین است، نحوه استقرار نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) را برای اجرا در مهرماه ۹۱ ابلاغ کرد. براساس این گزارش، در ماده واحد این مصوبه آمده است: در اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه ماموریت آن مبنی بر قرار ۱۲ پایه تحصیلی (چهار دوره سه ساله) در ساختار نظام آموزش وپرورش، شورای عالی آموزش وپرورش ساختار نظام آموزشی که دارای ۱۲ پایه تحصیلی است و به دو دوره شش ساله ابتدایی و متوسطه تقسیم می‌شود از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ آغاز می‌شود.

محتوای برنامه درسی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ به منزله گام اول در استقرار جدید آموزشی تلقی می‌شود.

بر این اساس آموزش و پرورش باید با برگزاری دوره‌های آموزشی لازم و توانمندسازی معلمان ذی‌ربط ، از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ نظام دوری را به تدریج در دوره سه ساله اول ابتدایی اجرا کند و همزمان با تغییر ساختار،‌ محتوای کتب درسی را براساس زیرنظام برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تغییر دهد.

وزارت آموزش وپرورش پس ازیک سال از اجرای استقرار ساختار نظام آموزشی جدید، گزارش ‌عملکرد خود را به شورای عالی آموزش وپرورش ارائه می‌دهد و در صورت فراهم بودن شرایط و تصویب شورا می‌تواند آن را در زمان کوتاه‌تر اجرا کند.