شکایت رسمی‌لاریجانی از مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها

دنیای اقتصاد- علی لاریجانی رییس قوه مقننه به وکالت از نمایندگان مجلس از بهروز مرادی، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها به خاطر «توهین به نمایندگان» به قوه قضائیه شکایت کرد. «توهینی» که به گفته خود لاریجانی، شخصا آن را شنیده است و اکنون نیز رییس مجلس به عنوان یکی از «شهود» به شمار می‌رود. لاریجانی هفته پیش «وعده» این شکایت را در صحن علنی مجلس داده بود و مصرانه گفته بود که مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند و مرادی باید مجازات شود. او همچنین این «توهین» را در طول تاریخ «بی‌نظیر» خوانده بود.

سه‌شنبه هفته گذشته بود که بهروز مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای بررسی استفساریه یک ماده از قانون یارانه‌ها به صحن علنی مجلس رفت و در حین بررسی این موضوع مشاجره ای میان وی و حسین حسینی نماینده فریمان، بر سر آمارها درگرفت که منجر به کتک‌کاری میان طرفین و بیان کلمات توهین‌آمیز از سوی مرادی در صحن مجلس و در نهایت اخراج او از جلسه شد.

ناسزاهایی که در گزارش آن روز خبرگزاری فارس، به شکل «...» آمد و امروز نیز پای رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها را به قوه قضائیه کشانده است.اما آنچه از ناسزاگویی مرادی در صحن علنی مجلس منتشر شد، عبارت «خاک بر سر این مجلس کنند» بود که شنوندگان رادیو از پخش زنده شنیدند و ناسزایی که یکی از نمایندگان در صحن علنی فاش کرد و گفت: مرادی مجلس را «حیوان خانه » نامید.

قوه قضائیه بررسی کند

اینک اما، امیدوار رضایی عضو هیات رییسه مجلس از شکایت رسمی ‌لاریجانی از مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضائیه خبر داده است.

رضایی در گفت‌وگو با مهر در خصوص اظهارات لاریجانی مبنی بر شکایت از مرادی به قوه قضائیه به خاطر توهینش به نمایندگان مجلس تصریح کرد: محمد دهقانی عضو هیات رییسه مسوول پیگیری، شرح کامل اتفاق، ارائه گزارش به هیات رییسه و همچنین پیگیری خواسته رییس مجلس مبنی بر شکایت از مرادی به قوه قضائیه شده است.

لاریجانی شاهد است

وی با بیان اینکه یکی از شهود توهین مرادی به مجلس شخص لاریجانی است اظهار کرد: رییس مجلس نیز اعلام کرده که صحبت ناشایست این فرد را شنیده است؛ بنابراین با وجود شهود متعدد باید قوه قضائیه توهین این فرد به مجلس را بررسی کند.

وی افزود: تعداد زیادی از نمایندگان و یکی از اعضای هیات رییسه که مسوول بررسی این موضوع شده است، نوار جلسه آن روز را بررسی کرده‌اند.

وی موضوع مشاجره رییس سازمان هدفمندی و نماینده مجلس را از دو وجه مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: یک وجه قضیه بحث شخصی نماینده مجلس با مرادی است که البته عکس‌العمل آن به مجلس هم بر می‌خورد، دوم وقتی توهین‌ها به کل مجلس عنوان شد بحث مدعی‌العموم مطرح شد.

وی تاکید کرد: آقای لاریجانی به عنوان رییس مجلس به وکالت از همه نمایندگان مجلس از مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها شکایت دارد که یکی از اعضای هیات رییسه مامور پیگیری آن است.