عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: از کل اعتبارات عمرانی ۳۵ هزار میلیارد تومانی امسال فقط ۹ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده، یعنی ۴/۴۸ درصد از اعتبارات هفت ماهه محقق شده یا به عبارتی دیگر ۲۸ درصد کل بودجه عمرانی سال پرداخت شده و ۷۲ درصد از بودجه عمرانی پرداخت نشده است. موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: ۳۵ درصد از کل۱۵۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت محقق شده و پرداختی‌های کسری شامل اعتبارات ملی و ردیف‌های استانی بوده است که کل اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی از ۳۵ هزار میلیارد تومان کل سال فقط ۹ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در مورد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان فروش نفت گفت: در ۷ ماهه سال جاری ۳۴ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که ۳۴ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان؛ یعنی ۹/۹۹ درصد در فروش نفت خام و میعانات گازی و صادرات فرآورده‌های نفت و میعانات درآمد کسب شده است.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای و جاری همگی پرداخت شده است و از ۸۹ هزار و۷۹۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای قانون بودجه سال جاری در ۷ماهه ۵۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان باید پرداخت می‌شد که ۴۳ هزار و ۲۴ میلیارد تومان؛ یعنی ۸۲ درصد محقق شده است و ۹/۴۷ درصد از بودجه مصوب پرداخت شده است.