فرمانده اسبق سپاه پاسداران با برشمردن عوامل بازدارنده حمله نظامی آمریکا و غرب به سوریه از جمله شکار «آر.کیو ۱۷۰» تاکید کرد که سوریه می تواند از بحران خارج شود.

به گزارش فارس، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری سوریه گفت که سوریه در آینده می‌تواند از بحران خارج شود و آمریکایی‌ها نیز این را می‌دانند، ولی خواستند قبل از ورود به ژانویه ۲۰۱۲ کار نظام سوریه را یکسره کنند. محسن رضایی به عربی‌پرس گفت که آمریکا، رژیم صهیونیستی و ناتو به همراه ترکیه خود را برای حمله‌ای مشترک به سوریه با هدف وارد کردن ضربه‌ای کاری به سوریه در ماه دسامبر آماده می‌کردند که کار نظام سوریه را در یک هفته تمام کنند، اما اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که آنها ترمز کردند و طرح را به دلایل زیادی از جمله انسجام نیروهای مسلح سوریه و توانایی آنان در ضربه زدن به اسرائیل به تاخیر انداختند.

عربی‌پرس به نقل از رضایی نوشت: پیام ایران به غربی‌ها مبنی بر اینکه ایران در قبال هر اتفاقی موضع متناسب خود را اتخاذ خواهد کرد نیز احتمالا یکی دیگر از دلایل عدم حمله به سوریه بود. رضایی تاکید کرد که سوریه خط قرمز ماست و ما در قبال آنچه برای سوریه و مقاومت طرح‌ریزی می‌شود، دست روی دست نمی‌گذاریم. مقامات چینی درست گفته‌اند که جنگ علیه سوریه و ایران ممکن است به جنگ سوم جهانی تبدیل شود و روسیه و اروپا نیز از آن بی‌تفاوت نخواهند گذشت؛ بنابراین گزارش، محسن رضایی تاکید کرد که پیامدهای دستیابی ایران به هواپیمای جاسوسی پیشرفته آمریکا نیز یکی از عوامل است. اهمیت هواپیما فقط در دستیابی به آن نیست، بلکه در معنای نظامی این اقدام است.