معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: از این پس مبنای اختصاص بودجه به دستگاه‌ها بسته عملیاتی و سیاستی است و چانه‌زنی در گرفتن بودجه فایده ندارد. داوود منظور در گفت‌‌وگو با فارس یادآور شد: در ماده ۲۱۷ قانون برنامه پنجم بیان شده است دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ها و بسته‌های اجرایی عملیاتی خود را ۶ ماه پس از تصویب قانون تهیه کنند و برای تصویب به دولت ارائه کنند. منظور افزود: در بودجه ۹۱ برای نخستین بار دستگاه‌ها مکلف شدند برنامه عملیاتی برای کل دوره تهیه کنند. به گفته وی، در این بسته‌ها مشخص می‌شود که برای حل هر مشکل چه راهبردی پیشنهاد می‌شود و برای اجرای آن راهبرد چه برنامه‌ای تعریف می‌شود و چه بودجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور افزود: در لایحه بودجه ۹۱ براساس بسته عملیاتی دستگاه‌ها، قانون برنامه پنجم انعکاس خوبی در لایحه پیدا کرده است و همه دستگاه‌ها برای لایحه ۹۱ بسته‌های مورد نظر را ارائه کرده‌اند.

منظور افزود: در واقع لایحه بودجه ۹۱ در چارچوب قانون برنامه پنجم و بسته‌های عملیاتی تدوین شد و این بسته‌ها به صورت مجموعه به دولت ارائه می‌شود که در دولت به تصویب رسیده و یک نسخه از آن جهت اطلاع نمایندگان تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.