ورود یگان‌های هوایی ارتش به رزمایش دریایی

امیر دریادار سید محمود موسوی، سخنگوی رزمایش ولایت ۹۰ نیروی دریایی ارتش از حضور انواع هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های نیروی هوایی در پنجمین روز این رزمایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر موسوی اظهار کرد: عملیات پشتیبانی هوایی توسط انواع هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن نیروی دریایی ارتش نیز در دومین روز از مرحله تاکتیکی رزمایش دریایی ولایت ۹۰ انجام شد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در حاشیه این رزمایش با اشاره به توانمندی بالای فرماندهان و کارکنان این نیرو در تعیین شیوه رزم، گفت: تاکتیک‌های غربی و شرقی جایی در سازمان رزم نیروی دریایی نداشته و ما در این خصوص بنا بر نیازهای خودمان عمل خواهیم کرد.

وی افزود: این برای ما بی‌کلاسی و ننگ محسوب می‌شود که بخواهیم در این‌گونه موارد از دشمن و کشورهای دیگر تقلید کنیم، چراکه ما با وجود داشتن کارکنان و متخصصان خودمان و با آموزش‌های بومی که به آنها داده می‌شود، می‌توانیم ویژگی‌های صحنه نبرد خود را تعیین کنیم.

سیاری خطاب به کشورهای فرامنطقه‌ای خصوصا آمریکا نیز گفت: ما کاملا تهدیدات و تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و درصورت هرگونه تهدید محکم‌ترین پاسخ را به آنها خواهیم داد.

انهدام مین‌های دریایی توسط بالگردها

ناخدا یکم علیرضا نیری، فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش نیز تمرین انهدام مین‌های شناور در منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت ۹۰ توسط بالگردهای RH نیروی دریایی با هدف امن‌سازی مسیر تردد یگان‌های سطحی در پنجمین روز از رزمایش بزرگ ولایت ۹۰ خبر داد.

فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: عملیات مین‌روبی در کنار ماموریت‌های رزمی، پشتیبانی رزمی و خدمات رزمی توسط یگان‌های هوادریای نیروی دریایی ارتش اعم از بالگردهای RH ، SH و AB از روزچهارشنبه تا پایان رزمایش بر اساس برنامه زمان‌بندی شده و ماموریت‌های ابلاغی در منطقه عمومی رزمایش اجرا می‌شود.