گزارش بررسی عملکرد اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در سال ۸۹ و سه ماهه اول سال ۹۰ توسط ۸ وزارتخانه، در جلسه علنی روز گذشته مجلس قرائت شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این گزارش توسط کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تهیه شده است و در آن عملکرد وزارتخانه‌های نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، راه و ترابری، صنایع و معادن، نفت، ارتباطات و فناوری و تعاون در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بررسی شده است. در بخشی از این گزارش آمده است که تا قبل از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ یعنی سال ۷۰ تا سال ۸۴ مجموعا ۲۷هزار و ۱۵۵میلیارد ریال از سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده که در واقع این رقم حدود سه درصد از واگذاری انجام شده طی دوره سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۰ را شامل می‌شود.

در این گزارش تاکید شده است: حدود ۹۷ درصد واگذاری‌های انجام شده طی سال‌های پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بوده است؛ در مجموع طی سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۰ معادل ۸۷۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال از سهام دولت واگذار شده است که ۳۹درصد آن در قالب طرح توزیع سهام عدالت، ۵/۲۴ درصد آن بابت رد دیون دولت و ۵/۳۶ درصد آن نیز در قالب واگذاری به بخش خصوصی بوده است.

متن کامل این گزارش به‌زودی در «دنیای اقتصاد» منتشر می‌شود.