دنیای اقتصاد - با نزدیک شدن به روزهای پایانی ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس،کم کم نام‌آشنا‌ها نیز در صف ثبت‌نام یا اعلام آمادگی برای کاندیداتوری قرار گرفتند؛ ازاعلام آمادگی علی لاریجانی گرفته تا ثبت‌نام داماد آیت‌الله مهدوی کنی و رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی. این چنین بود که در ادامه روند ثبت‌نام، روز گذشته برخی از نمایندگان فعلی مجلس به همراه تعدادی از فعالان سیاسی برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اعلام آمادگی رییس مجلس هشتم برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو از حوزه انتخابیه قم اشاره کرد. علی لاریجانی که ظاهرا به دعوت مراجع حضور در انتخابات را پذیرفته است، گفت که فرمایش مراجع بزرگ برای من نقطه مهمی در تصمیم‌گیری است. ثبت‌نام نمایندگان تهران

در کنار اعلام آمادگی رییس مجلس، علی مطهری نماینده فعلی مردم تهران در مجلس که نسبت خویشاوندی هم با علی لاریجانی دارد از اعلام آمادگی خود برای ثبت‌نام خبر داد. مطهری به خبرگزاری مهر گفت که از حوزه انتخابیه تهران و به صورت مستقل وارد خواهد شد، اما ممکن است گروه‌ها یا جریاناتی مایل باشند اسم او را در لیست متبوعشان قرار دهند.

روز گذشته اما دیگر نمایندگان فعلی تهران در مجلس هم در صف ثبت‌نام قرار داشتند. به این ترتیب روز گذشته حمید رضا کاتوزیان رییس کمیسیون انرژی هم از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد. علی اصغر زارعی و مرتضی آقاتهرانی دو عضو هیات موسس جبهه پایداری هم در انتخابات ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام روحانیون طیف مصباح و مهدوی کنی

روز گذشته، برخی از چهره‌های روحانی هم برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که از جمله آنها داماد آیت‌الله مهدوی کنی بود. به گزارش پانا، ابراهیم انصاریان داماد آیت‌الله مهدوی کنی و برادر شیخ حسین انصاریان با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کردند. وی اکنون به عنوان مشاور وزیر خارجه فعالیت می‌کند. از سوی دیگر رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی هم از اعلام آمادگی اش برای ثبت‌نام در انتخابات خبر داد و به «ایلنا» گفت که بنده از کرمان کاندیدا می‌شوم.

تردید یک موتلفه‌ای و یک عضو جبهه پایداری

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که حزب موتلفه هم بنا دارد تا چهره‌های بیشتری از خود را برای انتخابات روانه ثبت‌نام کند. در حالی که طرف روزهای گذشته حمید رضا ترقی از اعضای این حزب برای انتخابات از تهران ثبت‌نام کرده بود، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با «مهر» با اعلام اینکه موضوع کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم را کماکان در دست بررسی دارد، گفت: تصمیم به نام‌نویسی یا عدم نام‌نویسی در انتخابات مجلس نگرفته‌ام.

روح‌الله حسینیان از نمایندگان فعلی تهران هم با حضور در محل ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در وزارت کشور گفت: من فعلا قصد ثبت‌نام ندارم و تصمیم قطعی‌ام روز جمعه مشخص می‌شود!

اعلمی دوباره آمد

اکبر اعلمی نماینده دوره‌های ششم و هفتم مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور اقدام به ثبت‌نام برای نمایندگی مجلس نهم کرد. به گزارش ایسنا، اعلمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «به عنوان نماینده مستقل در انتخابات وارد می‌شوم» گفت:‌ برای ادامه کارهایی که در مجلس ششم و هفتم آنها را انجام دادم و ناتمام ماند، ثبت‌نام می‌کنم. وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال نمی‌دهید که رد صلاحیت شود؟ گفت: اگر قرار باشد طبق قانون اساسی عمل شود، بنده رد صلاحیت نخواهم شد.

حسین طلا فرماندار سابق تهران که از سال ۸۶ تا ۸۹ فرماندار تهران بود هم روز گذشته با حضور در فرمانداری تهران برای حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

در پایان پنجمین روز ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم به گفته حسن‌علی نوری جانشین رییس ستاد انتخابات کشور تاکنون ۲هزار و ۴۶۳نفر برای کاندیاتوری در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.