نتانیاهو: برخی کشورها به تحریم ایران تمایل ندارند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر مقامات وزارت خارجه این رژیم اذعان کرد که برخی کشورها تمایلی به پیوستن به رژیم تحریم‌ها علیه ایران ندارند و افزود که مطمئن نیست تحریم‌ها بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند. به گزارش ایسنا، نتانیاهو انتقاداتش از قدرت‌های غربی را به دلیل ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران تشدید کرد و در جمع مقامات وزارت امورخارجه این رژیم تاکید کرد که رفتار برخی کشورها با گفتار سرسختانه آنها مبنی بر اعمال تحریم‌های فلج‌کننده در قبال ایران همخوانی ندارد.

بنا بر گزارش روزنامه اورشلیم پست، نتانیاهو روز دوشنبه در نشستی پشت درهای بسته به سفیران و روسای نمایندگی‌های این رژیم در خارج از اراضی اشغالی که در محل وزارت خارجه گرد هم جمع شده بودند، گفت: تمایل اعلام شده برخی کشورها تحت رهبری آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران «مهم و خوشایند» است.

وی افزود: با این حال محک سخت شدن تحریم‌ها در قبال ایران تحریم بخش پتروشیمی و بانک مرکزی ایران است و ادامه داد: بدون برداشتن فوری و محکم این گام‌ها امکان صحبت درباره تحریم‌های فلج‌کننده وجود ندارد.

نتانیاهو گفت در حالی که نمی‌داند آیا تحریم‌های فلج‌کننده برنامه هسته‌ای ایران را متوقف خواهد کرد یا خیر، اما اطمینان دارد این گام‌ها شرایط را به حدی برای ایران سخت خواهد کرد که در اقداماتش تجدیدنظر کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اما اگر تحریم‌ها اعمال نشود ایران آن را به عنوان علامتی مبنی بر اینکه غرب واقعا قصد متوقف کردن آنها را ندارد برداشت خواهد کرد.