معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور با انتقاد از برخی استانداران که نسبت به توسعه‌ پیشخوان‌های خدمات دولت اهتمام جدی ندارند، تاکید کرد: دولت الکترونیک مهم‌ترین محور تحول اداری است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، لطف‌الله فروزنده در دومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با بیان اینکه هر زمینه‌ای برای الکترونیکی ‌شدن امور وجود دارد، باید بررسی و احیا شود، گفت: ما باید به امور اداری نگاه تحولی داشته باشیم و در این زمینه چاره‌ای نداریم جز اینکه تصدی‌های دولت را تا حد ممکن به مردم واگذار کنیم. وی با بیان اینکه برون‌سپاری کارها و تقویت بخش خصوصی از محور‌های اصلی سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: هر خدمت دولتی که مردم می‌توانند آن را انجام بدهند، باید واگذار شود. وی با تاکید بر اینکه دولت انتظار دارد استانداران و معاونت‌های آنها به توسعه‌ پیشخوان‌های خدمات دولت کمک کنند، گفت: اخیرا متوجه شدیم که در برخی شهرها دفاتر پیشخوان خرید و فروش می‌شود که باید از این اقدام جلوگیری کنیم.

فروزنده با بیان اینکه دولت نیروی اجرایی دفاتر پیشخوان را تامین نمی‌کند، دستگاه‌ها باید برای تکریم ارباب رجوع و افزایش سرعت کارها امور را به دست مردم بسپارند. معاون رییس‌جمهور تاکید کرد: دفاتر پیشخوان مشتری‌محور است و اداره‌ آنها توسط مردم انجام می‌شود؛ ولی دولت هدایت و نظارت بر آنها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه فضای کاری دفاتر پیشخوان رقابتی است، گفت: حتی باید ردیفی در بودجه برای استان‌ها مشخص شود تا به توسعه‌ دفاتر پیشخوان خدمات دولت کمک کند. فروزنده همچنین بر لزوم افزایش خدمات در دفاتر پیشخوان تاکید و خاطر نشان کرد: دولت الکترونیک مطالبه جدی رییس‌جمهور است و باید هر نوع خدماتی که قابلیت انجام شدن از طریق الکترونیکی دارد، هرچه سریع‌تر به این شیوه تغییر کند.