دغدغه‌های امنیتی سپاه برای تهران

عکس: خبرگزاری فارس

سردار جعفری: دشمن حساب ویژه‌ای برای ایجاد ناامنی در تهران باز کرده است

دنیای اقتصاد - مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ روز گذشته با حضور سردار جعفری برگزار شد که طی آن فرمانده کل سپاه با تقدیر از زحمات سردار حسین همدانی فرمانده پیشین این سپاه، سردار محسن کاظمینی را به عنوان فرمانده جدید سپاه تهران بزرگ معرفی کرد. سرلشگر جعفری در این مراسم دغدغه‌ها و برنامه‌های سپاه را برای تهران برشمرد و با بیان اینکه وضع فرهنگی - سیاسی امروز تهران وضع خوبی نیست، گفت: مسائل امنیتی در تهران بزرگ حساسیت و اهمیت ویژه‌ای دارد و دشمنان نسبت به ایجاد ناامنی در آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند که باید در این خصوص دقت کنیم و در تهران مسائل امنیتی را در کنار مسائل فرهنگی جلو ببریم. سرلشگر جعفری با بیان اینکه سپاه تهران باعث عبور نظام از فتنه ۸۸ شد، تصریح کرد: وضع تهران از نظر اسلامی و انقلابی خوب نیست و فاصله زیادی با آرمان‌هایمان داریم و باید تلاش کنیم تا به یک جامعه انقلابی و اسلامی مناسب تبدیل شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشگر محمد علی جعفری در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ که روز گذشته برگزار شد، گفت: این اولین مراسم تودیع و معارفه سپاه بود که قبل از انجام توسط ما در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح شد و تحلیل‌های غیرواقعی روی آن صورت گرفت و این به دلیل اهمیت فرماندهی این سپاه است.

سپاه تهران باعث عبور نظام از فتنه ۸۸ شد

وی افزود: سپاه تهران ویژگی و ساختار خاصی دارد و عملکردش در فتنه ۸۸ بر دوست و دشمن پوشیده نیست. برداشت بنده از عملکرد این سپاه در تهران بزرگ این است که کارهایی که سپاه تهران بزرگ انجام داد و نقشی که آفرید باعث اقتدار نظام و عبور موفقیت‌آمیز نظام اسلامی در فتنه سال ۸۸ بود. جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: ماموریت‌ها و رسالت‌های سپاه محدود به بعد خاصی از حفاظت انقلاب اسلامی نمی‌شود. ما باید کاملا به روز باشیم و دفاع محافظه‌کارانه از انقلاب به درد امروز آن نمی‌خورد.

سپاه سازمانی امنیتی، فرهنگی، سیاسی و نظامی است

وی ادامه داد: ماهیت نظامی سپاه در هشت سال دفاع مقدس چهره سپاه را به صورت نظامی در جهان معرفی کرده است، اما واقعیت این نیست که سپاه صرفا یک سازمان نظامی باشد، بلکه یک سازمان امنیتی، فرهنگی، سیاسی و نظامی است و در دهه سوم انقلاب شاهدیم مقام معظم رهبری مطالبه‌شان از سپاه ورود به جنگ نرم و عرصه‌های فرهنگی است که سپاه با حفظ توانمندی‌های نظامی و امنیتی وارد عرصه‌های فرهنگی شده و در آینده بیش از هر زمان دیگری به این بعد از بعد ماموریت سپاه و بسیج که نیاز آینده است، افزوده می‌شود.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت تهران بزرگ خاطرنشان کرد: موضوع اصلی تهران بزرگ در دو سال گذشته مسائل امنیتی بود که سردار همدانی در این دو سال به خوبی عمل کرد و سپاه تهران ماموریت خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. در دورانی که دشمن برنامه‌های ویژه‌ای برای مقابله با نظام داشت و شاهد بودیم آمریکایی‌ها ماموریت‌هایی داشتند که یکی از آنها چند ماه پیش لو رفت. در حالی که خیلی‌ها در داخل کار نظام را تمام شده می‌دانستند، اما شاهد بودیم آنها با شکست مواجه شدند. فرمانده کل سپاه با تاکید بر تمرکز روی کارهای فرهنگی گفت: وضع فرهنگی - سیاسی امروز تهران وضع خوبی نیست و مسائل مختلفی به آن دامن می‌زند از طرفی سال‌ها بی‌توجهی مسوولان به این امر صورت گرفته و از سویی تهاجم فرهنگی دشمن باعث آن شده است و در اینجا سپاه و بسیج نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند.

سردار همدانی: بسیجیان در صحنه ماندند

سردار حسین همدانی فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد امکانات سپاه تهران بزرگ در سازوکار جنگ نرم قرار گرفته است. همدانی افزود: در دوران فتنه برخی بسیجیان ماه‌ها مغازه خود را بسته، از ماموریت‌های خود عزل شده و از محل کارشان اخراج شدند؛ ولی برای دفاع از انقلاب در صحنه ماندند و بیش از ۱۰۰ جانباز تقدیم انقلاب کردند که نتیجه آن عبور موفقیت‌آمیز از فتنه بود.

سردار نقدی: دیگر خبری از فتنه‌گری‌ها نیست

رییس سازمان بسیج مستضعفین هم با تقدیر از اقدام انقلابی سردار همدانی در تحول ساختاری سپاه تهران بزرگ در این مراسم گفت: ایشان راه را برای ما هموار کرده تا بالای ۶۰ درصد مردم تهران را در بسیج سازماندهی کنیم. سردار محمد رضا نقدی تاکید کرد: با خدمات سردار همدانی و بسیجیان تهران بزرگ امروز شرایط امنیتی بسیار خوبی در تهران داریم و دیگر خبری از آن فتنه‌گری‌ها نیست.

سردار کاظمینی: سازمان‌های دولتی هماهنگ باشند

سردار سید محسن کاظمینی، فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز در این مراسم اظهار کرد: جنگ نرم یک تهدید اساسی برای کشور ماست و برای اینکه بتوانیم با آن مقابله کنیم، باید یک قدرت نرم ایجاد کنیم و این قدرت نرم در سپاه پیروز محمد رسول‌الله(ص) با ظرفیت‌های موجود ایجاد شده است. فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله (ص) افزود: با توجه به اهمیت ویژه تهران امیدواریم سازمان‌های دولتی و استاندار تهران هماهنگی‌های بیشتری با سپاه تهران داشته باشند و در خصوص ارتباط‌مان با نیروی انتظامی نیز امیدواریم صمیمیت و همکاری موجود ادامه داشته باشد.