سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر به دنبال گزینه نظامی علیه ایران نخواهد بود، گفت: با این وجود نیروهای مسلح ما باید در آمادگی کامل باشند. ‌‌به گزارش خبرگزاری فارس، سردار جلالی در جمع کارکنان وزارت دفاع با اشاره به سخنان قاطع و کوبنده فرمانده معظم کل قوا در پی تهدید آمریکایی‌ها، تصریح کرد: دشمنان با توطئه مدام در پی تهدید ایران هستند و اتهام به ایران در خصوص ترور سفیر عربستان نیز با هوشیاری دستگاه دیپلماسی به موقع خنثی شد، ولی باید همیشه در برابر تهدیدات آماده باشیم. رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه وزارت دفاع باید دیپلماسی دفاعی خود را در عرصه بین‌الملل ارائه دهد، اظهار کرد: اگر وزارت دفاع این دیپلماسی را ارائه دهد می‌توانیم در برابر تهدیدهای دشمن حرفی برای گفتن داشته باشیم.

گزینه اصلی؛ تحریم اقتصادی

جلالی از تحریم اقتصادی به عنوان گزینه اصلی جنگ آمریکا علیه ایران نام برد و افزود: در حال حاضر رویکرد جدی غربی‌ها علیه ایران در حوزه اقتصادی شکل گرفته است بنابراین باید از این تهدید اقتصادی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه باید در جاهایی که در حوزه اقتصادی و سایر حوزه‌ها به خارج از کشور وابستگی داریم از این وابستگی خارج شویم، تصریح کرد: باید با یک حرکت بسیجی‌وار تحت هدایت مقام معظم رهبری کشور را در تمام حوزه‌ها به خودکفایی برسانیم.